شناسهٔ خبر: 47929 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سلمان زاده تشریح کرد؛

فعالیت ۹۲۲ راهدار در ۵۰ راهدارخانه ثابت و سیار استان آذربایجان شرقی/ یخ زدایی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر محور برفگیر

منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۹۲۲ نفر از نیرو‌های راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: ۶۰ هزار تن مخلوط شن و نمک تهیه، ذخیره‌سازی و در راهدارخانه‌های استان آذربایجان شرقی توزیع شده است.

منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تمهیدات زمستانی استان آذربایجان شرقیبرای امسال اظهار داشت: ۱۹۹۵ کیلومتر از مجموع ۱۴ هزار کیلومتر راه شریانی استان برفگیر است که خدمات در سطح کلیه راه‌های استان از جمله آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی، فرعی و روستایی به هموطنان ارائه می‌شود. 

وی با بیان اینکه تعداد ۹۲۲ نفر از عوامل شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در طرح راهداری زمستانی فعالیت می‌کنند، افزود: این افراد در ۵۰ راهدارخانه ثابت و سیار در قالب ۹۱ اکیپ به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند. 

مدیرکل راهداری استان آذربایجان شرقی گفت: امسال با تجهیز ۶۷۱ دستگاه ماشین آلات مختلف سبک، نیمه سنگین و سنگین برای راهداری زمستانی شامل بلدوزر، لودر، گریدر، برف‌خور، نمک پاش و سایر ماشین آلات آماده ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستیم. 

وی با اشاره به اولین برف پاییزی استان آذربایجان شرقی و آغاز راهداری زمستانی از سوم آذر ماه، بیان کرد: آماده سازی راهدارخانه‌ها و تعمیرات ماشین آلات انجام شده، سوخت، لاستیک و ضدیخ مورد نیاز دستگاه‌ها نیز تامین شده است. 

سلمان زاده در خصوص گردنه‌های برفگیر و اولویت‌دار استان آذربایجان شرقی گفت:  استان آذربایجان شرقی برفگیر است و گردنه‌های برفگیر زیادی دارد که برای افزایش ایمنی عبور و مرور در راه‌های ارتباطی با نهاد‌های ذی ربط در این خصوص همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای یخ‌زدایی در محور‌های استان آذربایجان شرقی تنها از مخلوط شن و نمک استفاده می‌شود، تصریح کرد: ۶۰ هزار تن مخلوط شن و نمک تهیه، ذخیره‌سازی و در راهدارخانه‌های ثابت توزیع شده که برای راهداری زمستانی امسال از آن‌ها استفاده می‌شود. 

سلمان زاده در خصوص  تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال استان آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته تصریح کرد: تغییراتی در تعداد راهدارخانه ها، ماشین آلات و ظرفیت ذخیره سازی شن و نمک نسبت به سال گذشته انجام نشده است و افزایشی نداشته ایم و برای امسال تمام راهدارخانه‌ها تجهیز، ماشین آلات تعمیرات و بازسازی شده اند. 

وی در پایان به شهروندان استان آذربایجان شرقی و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: مسافران قبل از حرکت با تماس با مرکز مدیریت راه‌ها و ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و وسایل ایمنی و زنجیرچرخ همراه داشته و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

نظر شما