شناسهٔ خبر: 47951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

يك نماينده مجلس خبر داد

قرن‌ها از عمر لوله‌های آب پایتخت می‌گذرد/ امکان ترکیدگی لوله‌ها در زمان زلزله و وقوع سیل

یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس، گفت: از عمر لوله های شبکه توزیع آب پایتخت قرن ها می گذرد بنابراین امکان ترکیدگی آنها در زمان زلزله و غرق شدن مردم وجود دارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي یوناتن بت کلیا، با انتقاد از اینکه از عمر لوله های شبکه توزیع آب و برق پایتخت قرن ها می گذرد و تجهیزات زیربنایی تهران استانداردهای لازم را برای مقابله با زلزله ندارد، گفت: در حالی که اقداماتی برای نوسازی آنها انجام نشده  بنابراین امکان ترکیدگی لوله ها در زمان زلزله و غرق شدن مردم وجود دارد..

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه شریان های حیاتی پایتخت برای مقابله با زلزله احتمالی پایتخت ایمن سازی نشده اند، تصریح کرد: در زمان زلزله کرمانشاه گاز به سرعت قطع شد و این اقدام برای پیشگیری از خسارات احتمالی ستودنی بود.

وی در رابطه با اظهارات وزیر نیرو مبنی بر اینکه این وزارتخانه برنامه جدی برای ایمن‌سازی سیستم‌ها و تاسیسات آب و برق در مقابل زلزله دارد، گفت: کار امروز را نباید به فردا واگذار کرد بلکه با توجه به وقوع زلزله های مداوم باید هر چه سریع تر ایمن سازی سیستم ها و تاسیسات آب و برق در دستور کار این دستگاه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بحران و زلزله هیچ گاه خبر نمی کند و ممکن است فرسودگی شریان های حیاتی در زمان زلزله مشکلات زیادی را برای پایتخت به وجود آورند.

بت کلیا با بیان اینکه سیستم های هوشمندی برای قطع شریان های حیاتی در زمان بحران وجود ندارد، به خانه ملت گفت: کشور ایران زلزله خیز بوده و اغلب شهرهای کشور از جمله تهران روی گسل زلزله قرار دارند بنابراین نسبت به نوسازی شریان ها و بافت های فرسوده پایتخت به هیچ وجه نباید غفلت کرد.

وی با یادآوری اینکه نوسازی شریان های حیاتی به تنهایی از عهده وزارت نیرو خارج است و تحقق آن همکاری تمامی دستگاه های را می طلبد، گفت: دولت، شهرداری و تمامی دستگاه ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا با نوسازی لوله های آب خسارات ها در زمان بحران به حداقل برسد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس دهم، با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات های ناشی از زلزله تهران، گفت: باید مخازنی برای ذخیره آب ایجاد شود تا در زمان زلزله با مشکل مواجه نشویم زیرا تامین آب  در زمان زلزله به دلیل تراکم جمعیت کاری بسیار دشوار است./

نظر شما