شناسهٔ خبر: 47964 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد؛

بانک‌ها برای توسعه گردشگری در هرمزگان پیشقدم شوند/ پشتیبانی بنادر هرمزگان از ۹۵ درصد حجم کل ترابری مسافران دریایی کشور

جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خواستار پیشقدمی و نقش‌آفرینی بانک‌ها برای توسعه و رونق بیشتر صنعت گردشگری دریایی در استان شد و گفت: بنادر استان با پشتیبانی از ۹۵درصد حجم کل ترابری مسافران دریایی کشور، کانون اصلی فعالیت‌های مرتبط با صنعت سفرهای دریایی به مقصد جزایر ایرانی و بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و همچنین کروز توریسم در ایران شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله‌مراد عفیفی‌پور" در نشستی که به میزبانی بندر شهید رجایی و با حضور حجت الاسلام "ذوالقدر" نماینده مردم شهرستان‌های ساحلی شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سرپرست امور شعب بانک ملی و مدیران ارشد این بانک در استان برگزار شد، به تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای گردشگری دریایی و ساحلی در هرمزگان پرداخت.

وی از خورهای "آذینی" سیریک، "خلاصی" جاسک و "تیاب" میناب در شرق استان، جنگل‌های حرای قشم و بندر خمیر در غرب استان و همچنین جزایر زیبای قشم، هرمز، هنگام و لارک در مرکز استان به عنوان بخشی از ثروت های خدادادی استان در بخش توریسم دریایی و جاذبه‌های شاخص گردشگری هرمزگان نام برد.

به گفته عفیفی‌پور، هرمزگان با دارا بودن ۱۲ بندر مسافری و چندین اسکله تفریحی و گردشگری در جزایر به عنوان غنی‌ترین استان کشور به لحاظ جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بنادر این استان با پشتیبانی از ۹۵درصد حجم کل ترابری مسافران دریایی کشور، کانون اصلی فعالیت‌های مرتبط با صنعت سفرهای دریایی به مقصد جزایر ایرانی و بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و همچنین کروز توریسم در ایران شناخته می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به رقابت‌های گسترده بانک‌ها در زمینه تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان از جمله در بنادر بازرگانی و تجاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه فعالیت ها و اقدامات خوبی از سوی بانک‌ها برای تحرک چرخ‌های اقتصادی کشور و حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های بندری صورت گرفته است اما در مباحث دریایی باید این حضور، پررنگ‌تر شود.

وی خواستار پیشقدمی و نقش آفرینی پررنگ‌تر بانک‌های عامل برای توسعه صنعت گردشگری دریایی در این استان شد و افزود: از طرح‌ها و پیشنهادات بانک‌ها برای رونق هر چه بیشتر این صنعت مهم، اشتغالزا و سازگار با توسعه پایدار استقبال می‌کنیم.

این مقام مسئول در همین رابطه تصریح کرد: ما در مجموعه بنادر و دریانوردی طرح‌ها و ایده‌های زیادی در زمینه گردشگری دریایی داریم که باید با ایجاد یک ساختار منسجم، موارد قابل‌اجرا و کاربردی برای پاسخ به نیازهای مردم شناسایی، ترغیب و تا مرحله وصول به نتیجه، پیگیری شود.

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: مطمئناً عملی شدن این طرح‌ها زمینه‌ساز اشتغال پایدار در بخش اقتصاد دریا پایه و رونق معیشت ساحل‌نشینان خواهد شد.

نظر شما