شناسهٔ خبر: 47977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اصفهان تاکید کرد:

تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران داخلی برای احداث پروژه‌های جدید عمرانی/ احیاء بافت‌های تاریخی با معماری خاص اقلیم کویری، راهی برای جذب گردشگر

جلسه استاندار اصفهان بر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و محلی برای توسعه کانون‌های گردشگری و تعریف پروژه‌های جدید تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان به اتفاق حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولین استانی و محلی ضمن بازدید از پروژه‌های احیاء و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در شهرستان نائین در شورای اداری این شهرستان بر جذب سرمایه‌گذاران داخلی به ویژه سرمایه‌گذاران محلی برای توسعه و احداث پروژه‌های جدید عمرانی تأکید کرد.

وی با اظهار اینکه صاحبان سرمایه همواره در کنار ما هستند و باید راه را برای ورود آنان به احداث پروژه‌های عمرانی هموار کرد،گفت: در جذب سرمایه‌گذاران باید دید بالایی داشت و لازم است تا پروژه‌ها تعریف شده و فراخوان شوند تا سرمایه‌گذاران شرکت نموده و کانون‌های گردشگری در محله‌ها توسعه یابد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه شرق اصفهان گفت: شرق استان اصفهان با توجه به پتانسیل‌های خاصی که دارد می‌تواند نسبت به جذب سرمایه‌های سرگردان رونق ایجاد نماید. این منطقه به لحاظ طبیعت و جذابیت‌هایی که دارد می‌تواند یک منطقه خاص گردشگری باشد.

وی در ادامه بیان کرد: وجود تپه‌های ماسه‌ای به عنوان یک مکان جاذب گردشگر، تپه‌های نمکی و پتاس و وجود صنایع‌دستی همچون فرش نائین یکی از ویژگی‌های این منطقه است برای جذب توریست.

غلامی با اشاره به محور طریق الرضا به عنوان تسهیل‌کننده راه برای سرمایه‌گذاران در منطقه گفت: محور نائین – خور – طبس با عنوان طریق الرضا یکی از محورهایی است که می‌تواند به عنوان یک محور گردشگری مذهبی تعریف شود که عبور آن از این منطقه می‌تواند کار را برای سرمایه‌گذاران آسان کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با مهم دانستن ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه گفت: علاوه بر محور طریق الرضا محور ترانزیت نطنز به سمت یزد و کرمان به عنوان یک پروژه ۸۰۰ میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی بخش خصوصی نیز یکی از کریدورهای مهمی است که چند استان را به هم متصل می‌کند و با عبور از این منطقه در بحث جذب گردشگران بسیار حائز اهمیت است.

وی با توضیح در خصوص محور نائین – انارک – خور – طبس در ادامه بیان کرد: از جمله پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان است که در سال گذشته ۴۰ کیلومتر آن افتتاح و قطعه دوم به طول ۴۰ کیلومتر  تا پایان سال تکمیل می‌شود و قطعه سوم به طول ۱۵۰ کیلومتر نیز با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان جزو پروژه‌های سال آتی است.

وی در ادامه یکی از اقدامات زیرساختی مهم را احیاء بافت‌های تاریخی با معماری خاص اقلیم کویری برشمرد و افزود: این کار در شهر نائین شروع شده و به سمت و سویی پیش می‌رویم که بتوانیم اقامت و ساعات ماندگاری گردشگران در این شهر را افزایش دهیم و با ایجاد امکانات اقامتی این کار را دنبال نماییم.

این مقام مسئول با توجه به برنامه عمران و بهسازی شهری و اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار کرد: در راستای احیاء بافت‌های ناکارآمد شهری و امکاناتی که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده بسیار ویژه به این بحث پرداخته شده و به همین منظور تسهیلات خوبی به متقاضیان ارائه و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این تسهیلات با سود ۴ درصد به منظور بازسازی این فضاهای متروکه بهره ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از احداث دو پروژه کلان در شرق اصفهان نام برد و گفت: احداث بندر خشک و احداث بار لجستیک که بارانداز بار کانتینری است و نیاز به گمرک ندارد در شرق اصفهان احداث خواهد شد. در کنار احداث این دو پروژه باید دو پتانسیل وجود داشته باشد که یکی وجود شبکه آزادراهی و دیگری وجود شبکه ریلی است که این پتانسیل هم در نائین و هم در اردستان وجود دارد که می‌تواند باعث دگرگونی در استان شود.

وی در پایان از افتتاح ۱۵۰ واحد مسکن مهر شهرستان نائین در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همزمان با این افتتاح، کلنگ احداث زیرگذر برای سایت مسکن مهر نیز بر زمین خواهد خورد.

نظر شما