شناسهٔ خبر: 47990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لرستان انجام شد:

صدور کارت معاینه فنی ۳۳ هزار خودرو در لرستان/ جابجایی بیش از دو میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۳ هزار کارت معاینه فنی خودرو در مراکز معاینه فنی استان صادر شده است، این در حالیست که به گفته معاون حمل‌ونقل این اداره کل طی این مدت زمان دو میلیون و ۵۲۶ هزار و ۷۸۳ مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان لرستان جابجا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: از آغاز سال ۹۶ تا پایان آذرماه ۳۳ هزار خودرو از مراکز معاینه فنی استان لرستان برچسب معاینه فنی دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در طرح ساماندهی شرکت‌های امدادخودرو لرستان نیز که تابستان امسال آغاز شد ۱۶۲ دستگاه وسیله نقلیه فعال در این بخش در قالب پنج شرکت امداد خودرو ساماندهی شدند.

همچنین مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان این خبر گفت: این تعداد مسافر در قالب ۲۷۶ هزار و ۱۰ سفر جابجا شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش در تعداد سفر و ۲۰ درصد کاهش نیز در آمار مسافر اتفاق افتاده است.

وی افزود: با این وجود اشتغال رانندگان در بخش مسافر ۵ درصد و تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان نیز ۶ درصد افزایش یافته است.

ملکی صادقی گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوس لرستان ۶.۶۶ سال است که نسبت به متوسط کشوری سه سال جوان‌تر است.

نظر شما