شناسهٔ خبر: 48027 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار البرز و معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه آزادراه شهید همت

بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از پروژه امتداد اتوبان شهید همت تا کرج با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی توجه جدی به این پروژه و استان البرز دارد، اظهار کرد: بحث معارضین در شهرک المهدی در خصوص اجرای پروژه ادامه بزرگراه همت تا کرج باید برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان البرز، خیرالله خادمی با اشاره به اینکه زمان اندکی تا پایان امسال باقی‌مانده لذا باید توجه ویژه‌ای به این پروژه صورت گیرد، افزود: در خصوص تخصیص اعتبار تملک و رفع مشکل معارضین اقدامات لازم طی دو ماه گذشته انجام گرفته اما تاکنون این اعتبار نقد نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد، تصریح کرد: ۴۰ میلیارد اعتبار تخصیص پیدا کرده طی روزهای آتی نقد می‌شود.

استاندار البرز نیز با تأکید بر تسریع در تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه ملی اظهار کرد: وزارت راه باید به تعهدات خود عمل کند و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز تا به اکنون حمایت‌های لازم را داشته است.

نجفی با تأکید بر رفع معارضین و آزادسازی شهرک المهدی برای پیش روی کار افزود: تاکنون پروژه همت ۸۰ درصد پیشرفت داشته و برای بازگشایی یکی از مسیرها تا شب عید امسال باید الزاماتی را پیش‌بینی کرد که در قالب تعهدات مالی و زمانی به توافق مشترک برسد.

وی افزود: مسکن مورد نیاز در مناطقی که رفع معارضین شده با پیش‌بینی پروژه‌های مسکن مهر و کمیته امداد امام (ره) تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان برنامه و بودجه کشور کمک برای تکمیل این طرح است، گفت: پیمانکار نباید برای طلب ۳۰ میلیاردی این پروژه ملی را متوقف کند و افزایش کمی قیمت‌ها نباید تأثیری در روند کار داشته باشد.

همچنین تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در ادامه با بیان اینکه دو معارض در مسیر پروژه امتداد اتوبان شهید همت تا کرج وجود دارد، اظهار کرد: معارضات دیوارکشی در مسیر این پروژه طبق دستور دادستان تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر باغات در محدوده و حریم اتوبان ادامه همت به استان البرز هستند حق مردم در این بخش پرداخت خواهد شد، ادامه داد: باغاتی که در حریم اتوبان نیستند برای ایجاد فضای سبز  به شهرداری واگذار می‌شود.

نظر شما