شناسهٔ خبر: 48062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب استان کرمان انجام شد:

رفع تصرف ۷۵۹۵۰ مترمربع از زمین‌های دولتی شهرستان‌های قلعه گنج و کهنوج

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی جنوب کرمان گفت: در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری ۷۵۹۵۰ مترمربع از اراضی شهرستان‌های قلعه گنج و کهنوج رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، سرهنگ مصطفی ابرهام افزود: این تصرفات شامل ۵ قطعه زمین که دو قطعه زمین به متراژ ۳۵۰ مترمربع و ۶۰۰ مترمربع واقع در پلاک ۴۵ فرعی از ۲۹۵۸ اصلی سرتک شهرستان قلعه گنج و ۳ قطعه زمین به متراژ ۷۵۰۰۰ مترمربع واقع در پلاک‌های ۱۵۵۷ فرعی از ۲ اصلی و ۱۶۲۱ فرعی از ۲ اصلی شهرک آزادگان و شهرک صنعتی شهرستان کهنوج که با اقدام به موقع نیروهای حفاظت از اراضی جنوب استان کرمان رفع تصرف فوری شد.

وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را ۶ میلیارد و سیصد و پنجاه و پنج میلیون تومان اعلام و گفت: متصرفان با انجام عملیات ساختمانی از جمله دیوارکشی قصد تصرف این اراضی را داشتند.

سرهنگ ابرهام بیان کرد: یکی از وظایف خطیر یگان حفاظت از اراضی، حفاظت از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهاست که از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف نسبت به برخورد با متصرفان از اراضی دولتی مراتب را به این یگان اطلاع دهند تا اجازه تصرف به افراد سودجو داده نشود.

وی در پایان افزود: اگر شهروندان قصد خرید املاک و اراضی در محدوده و حریم شهرها را دارند ابتدا استعلامات لازم را از طریق اداره کل راه و شهرسازی انجام دهند تا ناخواسته جز متصرفان اراضی دولتی قرار نگیرند.

نظر شما