به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در جلسه با استاندار قزوین در خصوص راهآهن قزوین- رشت گفت: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راهآهن است و راهآهن قزوین- رشت یکی از مهمترین پروژههای ریلی حال حاضر کشور محسوب میشود.
وی افزود: عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور میکند و هم اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راهآهن قزوین- رشت دارد.
خادمی این پروژه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است و تکمیل این پروژه حتی برای کشورهای همسایه و سایر مناطق از جمله هند برای ترانزیت کالا استراتژیک محسوب میشود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه ها نیز صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد.
وی بیان کرد: طبق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تلاش کردهایم بخش اعظم تجهیزات مورد نیاز شبکه ریلی را از داخل تامین کنیم تا هم اشتغال رونق بگیرد و هم از اقتصاد ملی حمایت شود و این کار ممکن است روند اجرای پروژه را کمی طولانی کند.
مدیرعامل شرکت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص هزینههای اجرای این پروژه تاکید کرد: برای احداث راهآهن قزوین- رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
نظر شما