شناسهٔ خبر: 48094 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در پی حادثه نفتکش ایرانی مطرح شد؛

پیام دبیر کل آیمو به حادثه نفتکش ایرانی/ آیمو آماده هرگونه کمک فنی است

پیام دبیر کل آیمو (سازمان بین‌المللی دریانوردی) در پی حادثه نفتکش ایرانی و مفقود شدن خدمه آن پیام همدردی داد و برای ارایه کمک های فنی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،ماندانا منصوریان، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو گفت:دبیر کل آیمو کی تک لیم در پی سانحه تانکر sanchiو مفقود شدن خدمه آن متن پیامی بشرح زیر ارسال کرد:

" فکر و دعای ما همراه دریانوردانی است که در پی سانحه تانکر سانچی و تصادم آن در آبهای چین همچنان مفقود هستند.مراتب همدردی عمیق خود را به خانواده و دوستداران آنها ابراز مینمایم.

همچنین لازم میدانم از همه کسانی که در عملیات جستجو و نجات در سطح بین المللی شرکت داشته اند و تلاشهایشان برای اطفا حریق و پاکسازی آلودگی شرکت داشته اند تشکر نمایم.

ما لحظه به لحظه این سانحه را دنبال و رصد می کنیم.آیمو آمادگی دارد تا  هرگونه کمک  فنی نیاز باشد را در اختیار بگذارد. در بلند مدت انتظار می رود بررسی کاملی از سانحه بعمل آید و نتایج آن و یافته های مربوط به آن به اطلاع آیمو برسد تا ما بتوانیم هر چه در اختیار داریم بکار بگیریم و وقوع سوانح مجدد را به حداقل برسانیم.

یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما (ساخت سال ۲۰۰۸ میلادی) که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی تصادم کرد و بر اثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفتکش دچار انفجار و حریق شد.کشتی نفتکش ‌ ۳۲ خدمه داشته است که ۳۰ نفر آن ایرانی و دو نفر تبعه کشور بنگلادش بودند طبق اطلاعات به دست آمده ۴ نفر از خدمه ایرانی دانشجوی دریانوردی بوده‌اند که دوره کارآموزی خود را در این کشتی سپری می‌کردند.

نظر شما