شناسهٔ خبر: 48131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فتاحی‌زاده خبر داد:

تصویب طرح مرمت خانه تاریخی لاجوردی‌زاده استان قم

خانه تاریخی لاجوردی‌زاده رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از ارائه و تصویب طرح مرمت خانه تاریخی لاجوردی‌زاده توسط مهندسین مشاور عمارت خورشید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، فهیمه فتاحی‌زاده گفت: در جلسه مشترک نمایندگان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی و اعضای کارگروه مرمت میراث فرهنگی و گردشگری استان و مشاور طرح در محل خانه تاریخی لاجوردی‌زاده، طرح مرمت خانه مذکور تصویب شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: خانه تاریخی لاجوردی‌زاده با مساحت ۷۰۰ مترمربع مربوط به دوران قاجار در سال ۱۳۹۴ و در راستای اهداف بازآفرینی شهری پایدار توسط دولت تملک شد.

فتاحی‌زاده به ایجاد و راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در خانه تاریخی لاجوردی‌زاده اشاره کرد و توضیح داد: برای برقراری ارتباط مؤثر با اهالی محل، احصای نیازهای محله از جنبه‌های گوناگون و در راستای تقویت مشارکت اجتماعی و ارتقای وضعیت کالبدی محله، در سال ۱۳۹۴ دفتر تسهیل‌گری در خانه لاجوردی‌زاده راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: این خانه تاریخی برای کاربری‌های عمومی و خدمات محله‌ای و شهری مدنظر بوده که به دلیل مخاطرات فیزیکی نیازمند احیاء و مرمت فوری است که این امر در دستور کار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: با اجرای مرمت استحفاظی و جامع بنا، فرصت مناسبی برای از سرگیری فعالیت‌های مؤثر شهری و محلی این فضای با هویت در آینده فراهم شود.

نظر شما