شناسهٔ خبر: 48147 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خواجه‌ای خبر داد:

پایان تعمیر ۲۵۰۰ واحد آسیب دیده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه/ اسکان موقت بیش از ۹ هزار خانواده در مناطق زلزله زده

دومين سفر وزير راه و شهرسازی به مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر هفت هزار واحد آسیب دیده استان آغاز شده است، گفت: تاکنون کار تعمیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خواجه‌ای اظهار کرد: پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه و در ارزیابی‌های انجام شده حدود ۷۸ هزار واحد نیاز به بازسازی و مرمت داشتند که ۲۰ هزار و ۳۶۰ واحد احداثی نوع یک و ۵۷ هزار و ۹۹۰ واحد نیز تعمیری بودند.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز که کمتر از ۲ ماه از فعالیت ۱۰ ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده کرمانشاه می‌گذرد کار آواربرداری ۹ هزار و ۷۰۸ واحد و پی کنی ۲ هزار و ۱۹۵ واحد نیز انجام شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه ۳۰۷ واحد عملیات فنداسیون آن‌ها انجام و کار دیوارچینی ۳۵ واحد نیز به اتمام رسیده، افزود: ۱۲ واحد تخریب شده اسکلت آن‌ها نصب شده و ۲ واحد نیز عملیات سقف گذاری آن به اتمام رسیده است.

پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه از معرفی ۲۵ هزار نفر به بانک برای عقد قرارداد خبر داد و به ایرنا گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و یکصد نفر با تکمیل پرونده با بانک قرارداد امضا کردند.

وی همچنین از پرداخت کمک‌های بلاعوض به ۱۲ هزار و ۳۸۰ نفر از افراد آسیب دیده خبر داد و گفت: به این افراد در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

خواجه‌ای مقدار کمک بلاعوض واحد‌های احداثی شهری را ۶۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض واحد‌های احداثی روستایی را ۵۰ میلیون ریال و کمک بلاعوض واحد‌های تعمیری شهر و روستا را نیز ۲۰ میلبیون ریال ذکر کرد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از تحویل ۹ هزار و ۶۶۲ کانکس برای اسکان افراد زلزله زده خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد افرادی که منازل آن‌ها نیاز به بازسازی دوباره داشته است، کانکس تحویل گرفته اند.

وی تاکید کرد: هم اکنون هیچ مشکلی برای تحویل کانکس به افراد زلزله زده وجود ندارد و هر یک از خانوار‌هایی که تاکنون کانکسی به آن‌ها تحویل نشده می‌توانند با مراجعه به ستاد‌های معین بنیاد مسکن درخواست تحویل کانکس را ارائه کنند.

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال وجه اسکان موقت به افراد

خواجه‌ای افزود: البته تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر به جای کانکس وجه اسکان موقت به مبلغ ۵۰ میلیون ریال را دریافت کرده اند که رقمی حدود ۸۰ میلیارد ریال می‌شود.

وی در پایان ضمن اینکه از مردم مناطق زلزله زده خواست که هرچه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده خود برای معرفی به بانک و دریافت تسهیلات درنظر گرفته شده برای بازسازی هرچه سریعتر واحد‌های خود اقدام کنند، گفت: پس از تکمیل مدارک، این تسهیلات ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

نظر شما