شناسهٔ خبر: 48150 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مانی فر خبر داد:

تهیه پیش‌نویس دستورالعمل‌های آموزشی در دفتر مقررات ملی ساختمان/توجه به آموزش مجازی، ترویج و آزمون‌های مجازی

نشست مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام تهیه پیش‌نویس دستورالعمل‌های آموزشی در دفتر فوق با مشارکت کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و اخذ نظرات استانی از ارایه آن به معاونت مسکن و ساختمان برای تصمیم‌گیری نهایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین نشست مشترک دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ، در گفت و گویی با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌جزئیات، اهداف این جلسه را مطرح  و بر تداوم نشست فوق  تاکید کرده و موضوع آموزش را نیازمند تحول دانست و گفت: بر مبنای نیاز به تحول در بخش آموزش، دستورالعمل‌های شیوه‌نامه‌های آموزش را که ۱۰ سال پیش نوشته شده بود در سال ۹۶ مورد بازنگری قرار داده و آماده کرده‌ایم و برای آقای مظاهریان معاونت محترم مسکن و ساختمان ارسال شد تا در جلسه‌ای به مدیریت او، موارد مرور شده و در نهایت نهایی شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: تاکنون در تدوین پیش‌نویس دستورالعمل‌های آموزش نیز نظرات استان‌ها و همچنین شورای مرکزی را نیز اخذ کرده و در پیش‌نویس، همه آنها اعمال شده‌اند.

مانی‌فر با تاکید بر این مطلب که شرایط آموزش، مدل‌های آموزش، ضرورت‌ها و محتوای آموزشی تغییر کرده است، گفت: پیش‌تر، موضوعاتی تحت‌عنوان آموزش مجازی، ترویج و آزمون‌های مجازی مطرح نبود که هم‌اکنون این موضوعات و این مباحث موردتوجه جدی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند محتوای آموزشی نیز هستیم. بدین‌معنا، وقتی می‌گوییم دوره آموزشی بافت‌های فرسوده را برگزار می‌کنیم باید بدانیم که چه چیزی را می‌خواهیم به مهندسان بگوییم درست مانند کاری که چندی پیش با مشارکت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به سرانجام رساندیم و در بحث بافت‌های فرسوده برنامه مشترک آموزشی بین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انجام دادیم.

مانی‌فر تاکید کرد: برای انجام فعالیت‌های یکپارچه صرفنظر از هزینه‌بر بودن آن توجه به همه ظرفیت‌ها، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: جلسه مشترک دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای این بود تا تشریک مساعی با شورای‌مرکزی و کمیته آموزش سازمان داشته باشیم برای آنکه بتوانیم تبادل اطلاعات، تجربه و تصمیم‌گیری متقابل در امر آموزش داشته باشیم و در عین‌حال تلاش کنیم تا این ارتباط مشترک را بین خود با تمامی استان‌های کشور تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش آموزش از ظرفیت استان‌ها به طور مناسبی استفاده نشده است و این جلسه مشترک با کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان بدین منظور نیز بود تا محورهای موردنظر آموزش شناسایی، کمبودها مشخص و کمبودها با مشارکت جدی استان‌ها مطالبه شوند. در اینکار حتما از تجربیات و اقدامات استان‌ها نهایت استفاده را خواهیم برد.

 مانی‌فر تصریح کرد: با تغییراتی که در شیوه نامه‌ها ایجاد خواهیم کرد و همچنین ایجاد شبکه همکاری، سال ۹۷ جهش خوبی در حوزه مقررات ملی و کنترل ساختمان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰ سال است که استان‌ها بحث آموزش را پیگیری می‌کنند و طی این مدت تجربیات خوبی کسب کرده‌اند و تولیدات خوبی نیز داشته‌اند که تلاش می‌کنیم تا از همه آنها استفاده لازم را داشته باشیم.

گفتنی است، پیش‌نویس دستورالعمل شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقای پایه مهندسی، شیوه‌نامه اعطای صلاحیت آموزش و شیوه‌نامه صدور مجوز فعالیت مجری آموزش در جلسه فوق بررسی شد.

نظر شما