شناسهٔ خبر: 48223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست املاک و حقوقی راه و شهرسازی هرمزگان تاکید کرد:

تأکید بر ثبت‌نام برای صدور سند مالکیت در عرصه‌های تصرفی بندرعباس

رضا رضایی سرپرست املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از مردم خواست تا برای ثبت‌نام صدور سند مالکیت در عرصه‌های تصرفی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، رضا رضایی سرپرست املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل هیئت‌مدیره ملی زمین و مسکن در خصوص صدور اسناد در عرصه‌های تصرفی گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده می‌بایست به شرکت عمران و مسکن‌سازان واقع در کوی فرهنگیان جنب اداره کل راه و شهرسازی ساختمان شماره دو مراجعه نمایند.

سرپرست املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص نحوه صدور سند مالکیت گفت: این مصوبه شامل اراضی می‌شود که در محدوده مالکیت دولت در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر واقع شده است.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل در صورت قرار گرفتن ملک در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یا سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای بنا باید قبل از پایان سال ۱۳۹۵ و در سایر مناطق قدمت بنا تا پایان سال ۱۳۸۳ باشد.

رضایی همچنین با اشاره با اسناد صادر شده تاکنون افزود: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۳ هزار فقره سند مالکیت کاداستری یا تک‌برگ صادر شده که در مقایسه با سال‌های قبل، افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تعداد ۳ هزار سند مالکیت محله چاهستانی‌ها نیز به نام دولت صادر شده است، گفت: در حال حاضر آماده واگذاری این اسناد به مردم هستیم که با این اقدام مالکیت دولت و مردم تثبیت شده و از زمین‌خواری و سوء استفاده‌های احتمالی فرصت‌طلبان، جلوگیری خواهد شد.

نظر شما