شناسهٔ خبر: 48225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

ظرفیت برگزاری جلسات مستقل ستاد بازآفرینی در شهر اقبالیه/ واگذاری ۶۵۰ تن قیر به شهرداری اقبالیه

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست مشترک با نماینده مجلس و شهردار اقبالیه گفت: شهر اقبالیه با توجه به موقعیت قرارگیری و جمعیت زیاد نیازمند ساماندهی و بازآفرینی است که برای این کار باید یک طرح جامع بازآفرینی تهیه گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اشاره به وجود جمعیت قابل‌توجه در اقبالیه گفت: اداره کل راه و شهرسازی آمادگی دارد تا برای شهر اقبالیه راسا اقدام کرده و جلسات ستاد بازآفرینی مستقل برگزار نماید.

وی افزود: در گام نخست باید یک طرح جامع و مناسب بازآفرینی برای این شهر تهیه و تصویب شود.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص واگذاری قیر به شهر اقبالیه اظهار کرد: تاکنون ۶۵۰ تن قیر به اقبالیه جهت بهسازی و مناسب‌سازی معابر و خیابان‌های شهر واگذار شده است.

حق لطفی عنوان کرد: برغم آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برای واگذاری قیر به شهرداری‌های استان، شوربختانه هنوز بیشتر شهرداری‌ها پیگیر دریافت قیر خود نشده‌اند.

وی افزود: استان قزوین در حال حاضر در خصوص واگذاری قیر وضعیت مناسبی نسبت به دیگر استان‌های همجوار دارد.

این مقام مسئول در خصوص لزوم ایجاد شرایط یکسان برای همه مردم در راستای توسعه شهر تأکید کرد: متقاضیانی که در کمیسیون ماده ۵ استان تغییر کاربری می‌دهند باید عوارض نوسازی پرداخت کنند تا ضمن برقراری عدالت اجتماعی درآمدهای پایدار و ضابطه‌مند برای شهرداری‌ها ایجاد شود.

حق لطفی در خصوص موضوعات املاکی اداره کل نیز بیان کرد: بازخوانی پرونده‌ها به سرعت در حال انجام است و همچنین موضوع تک‌برگی کردن اسناد نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه این نشست گفت: امیدواریم در آینده نزدیک راهکارهای مناسب و ساده‌ای پیش‌بینی شود تا پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی که اعتباری برای تکمیل آن‌ها نیست به بخش خصوصی واگذار شود تا به بهره‌برداری از آن‌ها شاهد اتلاف و هدر رفت بیت‌المال نباشیم.

حق لطفی در پایان گفت: پرسنل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با دریافت کمترین حقوق و مزایا نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی، طراحی، برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای حساس‌ترین و مهم‌ترین طرح و پروژه‌های استان را بر عهده داشته و همواره تلاش می‌کنند تا بهترین و مناسب‌ترین راه‌ها را برای دست یافتن به نتیجه‌های مطلوب برای شهر و استان طی کنند.

نظر شما