شناسهٔ خبر: 48231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قزوینیان عنوان کرد:

تشریح جزئیات مسیر احداث راه اصلی قزوین- رحیم‌آباد- کلاچای/ تجهیز کارگاه قطعه دوم

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی قزوين گفت: راه اصلی قزوین رحیم‌آباد کلاچای پس از عبور از منطقه الموت و روستاهای آن وارد استان گیلان شده ، از کنارگذر رحیم‌آباد عبور کرده و از غرب وارد شهر کلاچای می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان در بازدید مدیرکل و معاونین این اداره کل از پروژه ملی در دست احداث قزوین – رحیم‌آباد کلاچای عدم تخصیص اعتبار و مسائل زیست‌محیطی را از موارد تأخیر در این پروژه عنوان کرد و افزود: اداره کل پیگیری لازم را در دستور کار خود قرار داده و هر بخشی از پروژه که امکان کار داشته باشد را فعال خواهد کرد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های قزوین در مورد مشخصات این پروژه افزود: طول مسیر این پروژه حدود ۱۴۵ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر از آن در استان قزوین قرار دارد.

قزوینیان در ادامه گفت: مسیر اصلی این پروژه از مقابل دانشگاه آزاد قزوین آغاز و با عبور از روستاهای باراجین، میزوج، ورتوان و موشقین به سمت رودخانه شاهرود رفته و پس از عبور از روی آن وارد دره هیر و ویار می‌شود.

وی افزود: این پروژه در مرز استان گیلان پس از عبور از تونل دو کیلومتری وارد دره منتهی به سه‌راهی گرمابدشت شده و به موازات رودخانه پلرود از بخش زیادس عبور کرده و پس از طول لات به صورت کنارگذر از غرب رحیم‌آباد می‌گذرد و به ورودی کلاچای از سمت غرب ختم می‌شود.

قزوینیان اظهار داشت: احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول ۲۶ کیلومتر در حال انجام عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی و روسازی است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان قزوین بیان کرد: در طول مسیر پروژه قزوین – الموت – کلاچای در استان قزوین یک دستگاه تونل بزرگ، دو دستگاه تونل کوچک، ۳ دستگاه پل بزرگ و چندین دستگاه پل کوچک وجود دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین این پروژه دارای ۲ پل با شرایط خاص، ۵۶ پل آبرو و بیش از ۶ هزار متر دیوار حائل است.

این مقام مسئول با اشاره به تجهیز کارگاه قطعه دوم از مسیر توسط پیمانکار گفت: با توجه به تزریق اعتبار در حال حاضر می‌توان عملیات را تسریع بخشید تا در ادامه کار را در قطعه اول نیز آغاز کنیم.

نظر شما