شناسهٔ خبر: 48259 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ربیعی خبر داد:

درخواست ایران از ژاپن و کره جنوبی برای شرکت در عملیات اطفاء حریق/ تکلیف دریانوردان تا فردا مشخص می‌شود

جلسه علی ربیعی نماینده ویژه رییس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش حادثه دیده سانچی اعلام کرد: از ژاپن و کره جنوبی درخواست کرده ایم تا برای شرکت در عملیات اطفا از امشب به ایران ملحق شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا علی ربیعی نماینده ویژه رییس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش حادثه دیده سانچی خبر داد: : فردا به هر شکل باید تیم امداد و نجات ایرانی روی کشتی بروند و تکلیف دریانوردان ما مشخص شود.

وی تصریح کرد: ژاپنی ها آماده همکاری و کمک هستند و امروز از کره ای ها هم درخواست کمک خواهیم کرد و می خواهیم هماهنگی به نحوی انجام شود که بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

ربیعی با بیان اینکه نیاز به پنج هزار تن فوم داریم که باید به هر طریق ممکن تهیه شود،گفت: امشب نیاز به دو کشتی برای کولینگ (خنک کردن) داریم که باید تا فردا فراهم شود.

وی تصریح کرد: بایستی هر میزان فوم که برای اطفا حریق لازم است با آتشخوار به منطقه ارسال شود.

علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی امروز شنبه به منظور پیگیری آخرین وضعیت این نفتکش وارد شانگهای شد.

شیه کوان نیز امروز در جلسه‌ای با حضور ربیعی افزود: پیکر این دو جان باخته و همچنین جعبه سیاه کشتی فردا بعد از ظهر برای بررسی بیشتر به شانگهای می رسند.

او گفت: صورت این عزیزان سوخته است و ارزیابی ما این است شناسایی آنها از طریق آزمایشات پزشکی امکانپذیر نیست.

فرمانده چینی عملیات اطفا حریق نفتکش ایرانی با اشاره به وضعیت متغیر نفتکش ایرانی گفت: نمی توان با قطعیت در مورد وضعیت کشتی از جمله زمان اطفا آن نظر داد.

شیه کوان با اشاره به اینکه تلاش خود را برای مهار آتش بکار گرفته ایم،گفت: از تیم ایرانی خواسته ایم اگر کارشناس فنی دارند ،ارزیابی هایش را در اختیار ما بگذارد.

او با بیان اینکه در چند روز گذشته حجم زیادی از فوم برای اطفاء حریق مصرف شده است ، گفت: در حال حاضر حدود ۲۶۰ تن فوم ذخیره داریم آما پیش بینی می کنیم به فوم بیشتری نیاز داشته باشیم.

وی مهار آتش کشتی را خیلی فنی و پیچیده عنوان کرد و گفت: کشتی ژاپنی از دو روز پیش به جمع ظرفیت تیم اطفا در آمده است.

شیه در مورد دلیل عدم استفاده از هواپیما برای خاموش کردن کشتی گفت: هواپیما تنها ظرفیت حمل سه تن فوم را دارد و اصلا امکان بهره گیری از آن نیست.

وی تصریح کرد: با خلبانان مختلفی در مورد امکان استفاده از هواپیما صحبت شد که این کار را توصیه نکردند.

او با بیان اینکه در حال حاضر چهار کشتی مشغول کمک و سه کشتی دیگر هم در منطقه هستند ، اظهار داشت: یک کشتی کره جنوبی، دو کشتی ژاپنی و هفت کشتی چینی دیگر هم حضور خواهند یافت.

نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد. 

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در

بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از ۳۲ سرنشین آن شامل ۳۰ نفر ایرانی و ۲ تن بنگلادشی خبری نیست.

نظر شما