شناسهٔ خبر: 48274 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کیان‌پور هشدار داد:

پاساژ علاءالدین به پلاسکوی دیگری تبدیل نشود/ اماکن تجاری غیرایمن پلمب و تعطیل شود/ شروع فعالیت ساختمان‌های تجاری منوط به اجازه آتش‌نشانی باشد

مجید کیان پور نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم تعطیلی هر چه سریع تر پاساژ علاءالدین، گفت: اگر اماکن تجاری به اخطارهای آتش‌نشانی توجه نکنند باید پلمب و تعطیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیان‌پور ، نسبت به فقدان ایمنی در برخی ساختمان‌های تجاری پایتخت هشدار داد و با تاکید بر اینکه این ساختمان‌ها باید هر چه سریع تر پلمب و تعطیل شوند، گفت: مجتمع های تجاری زیادی در مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران قرار دارند که ایمنی آنها بسیار پایین بوده و باید هر چه سریع‌تر ایمن سازی شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، افزود: چنانچه مالکان نسبت اخطارهای سازمان آتش نشانی توجه نکنند باید پلمب و تعطیلی آنها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی با هشدار نسبت به اینکه احتمال وقوع حوادثی مانند پلاسکو در اماکن نا‌ایمن تجاری پایتخت وجود دارد، ادامه داد: پلاسکو اولین ساختمان ناامن تهران نبود و آخرین ساختمان هم نخواهد بود؛ بسیاری از مجتمع‌ها و مراکز تولیدی و تجاری در پایتخت ناایمن بوده و استاندارهای لازم را ندارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید از حادثه پلاسکو عبرت گرفت و به نکات ایمنی در ساختمان‌سازی توجه ویژه داشته باشیم، گفت: بی توجهی به نکات ایمنی خسارات‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های تجاری و اداری باید علاوه بر استحکام سازه‌ای از نظر ایمنی استانداردهای روز دنیا را دارا باشند، گفت: بر اساس قانون نظام مهندسی و آیین نامه های آتش‌نشانی باید از فعالیت ساختمان‌هایی که ایمنی لازم را ندارند جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با اجازه فعالیت به ساختمان‌های ناایمن باید شاهد حوادث تلخ دیگری مانند پلاسکو و تهدید جان و مال مردم باشیم این در حالی است که با مدنظر قرار دادن مقوله پیشگیری و رعایت نکات ایمنی از بروز چنین حوادثی جلوگیری می شود.

کیان‌پور ادامه داد: باید از هر گونه فعالیتی که فاقد استاندارهای لازم است جلوگیری شود تا خطراتی از ناحیه آنها متوجه جامعه و مردم نشود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید کسبه ساختمان‌های ناایمن از جمله پاساژ علاء الدین به ساختمان های دیگر منتقل شوند، تصریح کرد: می طلبد شهرداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اتاق اصناف با ورودی جدی به این موضوع از فعالیت این مراکز جلوگیری کند تا از تکرار حوادث احتمالی پیشگیری شود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا زمانی که ایمنی ساختمان‌های تجاری مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار نگیرد نباید به آنها اجازه فعالیت داده شود.

نظر شما