شناسهٔ خبر: 48315 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشست با خبرنگاران تشريح شد:

جزئیات بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی در چابهار/ حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشوری و لشگری در سواحل مکران/ توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

مهدی اعتصام رئیس بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی در نشست با خبرنگاران ضمن تشريح محورهای همايش گفت: این همایش در سه محور حفظ محیط زیست دریایی براساس توسعه پایدار، لجیستیک بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی کشور و توسعه حمل و نقل دریایی؛ ایمنی و امنیت دریایی برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۴ دی ماه جزئیات بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی به تولیت سازمان بنادر و دریانوردی و به میزبانی شرکت تایدواتر خاورمیانه تشریح شد. 

مهدی اعتصام، رئیس همایش با اشاره به اینکه همایش بیست و پنجم، ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه سال جاری در بندر چابهار برگزار می‌شود، گفت: این همایش در سه محور حفظ محیط زیست دریایی براساس توسعه پایدار، لجیستیک بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی کشور و توسعه حمل و نقل دریایی؛ ایمنی و امنیت دریایی برنامه ریزی شده است. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمایشات مکرری را درباره توجه به ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و نعمت‌هایی که در دریا وجود دارد مطرح کردند و به احیای منطقه مکران توجه ویژه‌ای داشتند و ماموریت‌های خاصی نیز برای نیروی نظامی و دولت تعریف کردند تا منطقه از انزوا خارج شود که خوشبختانه در دولت جدید تلاش‌های جدی‌تری در مورد احیای مکران و بندر چابهار انجام شد. 

وی از حضور جدی بخش خصوصی در همایش فوق خبر داد و گفت: با توجه به آنکه در حال حاضر کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، عمان، عراق و کویت در زمینه توسعه بنادر خود فعالیت جدی دارند، ایران نیز در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام داده و در دستور کار دارد. 

رئیس بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی با تاکید بر اینکه هم اکنون محدودیت امنیتی در منطقه وجود ندارد، تصریح کرد: امنیت مناسب منطقه می‌تواند جاذب سرمایه گذاری شرکت‌های خصوصی و توسعه آن‌ها در سواحل کشور باشد. 

اعتصام خاطرنشان کرد: شعار همایش توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است. 

وی از برگزاری پنل‌های تخصصی در دو روز همایش خبر داد و تصریح کرد: در همایش فوق هدف تولید مقاله نیست بلکه ماهیت همایش کاربردی و عملیاتی برنامه ریزی شده تا ضمن طرح مشکلات در کمیته‌های تخصصی بعد از همایش بررسی موشکافانه شود و راهکار‌های برون‌رفت از آن‌ها نیز طراحی و تدوین شود. 

رئیس بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی موضوعاتی همچون نوسازی ناوگان فرسوده، ارتقای ناوگان و ارتقای امنیت سایبری، جایگاه مراکز لجیستیک و صنایع، موضوع بنادر ریل پایه، مدیریت یکپارچه عملیات بندری و نقش آن در توسعه، توسعه گردشگری دریایی از جمله سرفصل‌هایی هستند که در همایش به آن‌ها پرداخته می‌شود. 

وی افزود: بندر چابهار آمادگی کامل برای برگزاری همایش دارد. 

اعتصام با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان دریایی و نقشی که در اشتغالزایی دارد، گفت: در حال حاضر ایران توان دارد تا بیش از ۴۰ درصد تجهیزات شناوری را در کشور تولید و تامین کند.

نظر شما