شناسهٔ خبر: 48408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

عملیاتی شدن ۶۷۲ کیلومتر راه طی برنامه ۵ ساله

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب برنامه پنج‌ساله ۶۷۲ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در این استان عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی با بیان اینکه برای اولین بار و به دستور نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد، برنامه ۵ ساله دستگاه‌های اجرایی متناسب با برنامه ششم توسعه باید تدوین شود، افزود: در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی استان برنامه ۵ ساله حوزه راهسازی، مسکن، شهرسازی، بازآفرینی شهری و بافت فرسوده به صورت کامل، جامع، علمی و قابل عمل ارائه شد.

علیمردانی اظهار کرد: در راستای برنامه ششم توسعه، برش استانی در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی در قالب هدف‌گذاری پنج‌ساله با در نظر گرفتن اولویت‌ها و همچنین میزان اعتبارات تدوین شده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های این برنامه بیان کرد: ایجاد ۷۵ کیلومتر آزادراه با تکیه بر سهم ۳۰ درصدی دولتی و پوشش ۷۰ درصدی توسط بخش خصوصی محقق خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی‌های انجام شده را با نگاه کارشناسی و بر اساس اعتبارات، قوانین بالادستی و برش ملی دانست و گفت: در قالب این برنامه پنج‌ساله ایجاد ۲۲۹ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳ کیلومتر راه اصلی و ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی عملیاتی خواهد شد.

علیمردانی با اشاره به برآورد ۲۲۸۲ میلیارد تومانی اعتبارات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و برآوردها، تخصیص ۱۵۳۲ میلیارد تومان توسط دولت و همچنین ۷۵۰ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی دستیابی به هدف‌گذاری انجام شده را محقق خواهد کرد.

وی برنامه تدوین شده پنج‌ساله را نقشه راه پیشرفت و توسعه بخش‌های مختلف حوزه راه و شهرسازی در استان دانست و ادامه داد: این برنامه در راستای محورهای تبیین شده برش‌های ملی و نیازهای بومی استان بر اساس اولویت‌بندی کارشناسی شده تدوین شده است و با تحقق آن شاهد توسعه بیش از پیش بخش‌های مختلف تحت پوشش خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق محروم استان نیز در پروژه‌های راهسازی دیده شده‌اند، عنوان کرد: عملیات ساخت جاده دهدشت- قلعه رئیسی- دیشموک در حال انجام است و هدف‌گذاری برای تحقق ۲۹ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز انجام شده است.

علیمردانی از فعالیت راهسازی در راه‌های روستایی استان در قالب پکیج پوششی کامل خبر داد و تأکید کرد: بر اساس اعتبارات و پروژه‌ها برای هر شهرستان پروژه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: پکیج کامل راه‌های روستایی، روکش، بهسازی و آسفالت در شهرستان گچساران عملیاتی شده که خروجی مناسب و موفقی داشته است و این طرح در شهرهای یاسوج و دهدشت نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های مختلف توسعه راه و شهرسازی در استان از اجرای یک پروژه در هر ۱۰ کیلومتر خبر داد.

علیمردانی با اشاره به توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت کوهستانی بودن استان، احداث یک راه در استان در مواردی تا پنج برابر ساخت یک راه در دشت برای ما هزینه دارد و ایجاد تونل و ترانشه‌های بزرگ بر هزینه‌ها می‌افزاید.

علیمردانی با اشاره به برخی از فعالیت‌های راه و شهرسازی استان در حوزه بهداشت و درمان استان افزود: بیمارستان‌های باشت و یاسوج آماده تجهیز شده‌اند و پس از تجهیز شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سه تا چهار درصد باقیمانده این پروژه‌ها مربوط به تست سیستم‌های موتورخانه، محوطه‌سازی و کنترل است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیمارستان گچساران هم با پیگیری‌های لازم در حال ساخت است.

علیمردانی با اشاره به همکاری و مشارکت وزارت نفت در ایجاد پروژه‌ها گفت: امسال حدود ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت نیز محقق شده است و پروژه‌های خوبی با مشارکت وزارت نفت در گچساران داشته‌ایم.

نظر شما