شناسهٔ خبر: 48412 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی؛

وزش باد شدید و اختلال در ترابری هوایی و جاده‌ای و دریایی/ ورود سامانه بارشی از پنج‌شنبه/ وزش باد شدید در گیلان و اردبیل

باران روز جمعه هفته جاری با افزایش سرعت وزش باد جنوبی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خوزستان و بخش‌هایی از جنوب استان ایلام گردوخاک گسترده پیش‌بینی می‌شود که موجب اختلال در ترابری هوایی و جاده‌ای خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، س براساس آخرین اطلاعات و داده نقشه‌های پیشیابی و هواشناسی، امروز در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط خراسان شمالی شاهد بارش باران و برف هستیم. همچنین در شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در سایر مناطق کشور در سه روز آینده وزش باد همراه با افزایش نسبی دما پدیده غالب خواهد بود.

از پنج‌شنبه تا جمعه هفته جاری مجدداً افزایش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد که در استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه است.

از اواخر وقت روز پنج‌شنبه سامانه بارشی دیگری از سمت مرز‌های غربی وارد کشور می‌شود که موجب بارش‌های گسترده در روز‌های جمعه و شنبه در نیمه غربی کشور خواهد شد، امروز و فردا خلیج فارس مواج است.

روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد جنوبی (بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت) در خوزستان و بخش‌هایی از جنوب استان ایلام گردوخاک گسترده پیش‌بینی می‌شود که موجب اختلال در ترابری هوایی و جاده‌ای خواهد شد؛ با توجه به کاهش کیفیت هوا از شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی نیز خواسته می‌شود از تردد غیر ضروری در فضای باز پرهیز کنند. 

همچنین روز جمعه شمال خلیج فارس به ویژه در مناطق ساحلی خوزستان و بوشهر مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود که موجب اختلال در ترابری دریایی این مناطق خواهد شد؛ از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود. 

آسمان تهران فردا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، اوایل شب افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۸ و صفر درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

براساس گزارش فارس، فردا کمینه دما در ۲۲ استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۲ دی‌ماه امسال ۳۳.۴ میلی‌متر ثبت شد. بارش در سال گذشته در همین بازه زمانی ۴۹.۴ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۶۷.۶ درصد بارش سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته شانزدهم سال زراعی متعلق به رامسر در استان مازندران به میزان ۶۹.۴ میلی‌متر بود.

نظر شما