شناسهٔ خبر: 48466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شیری اعلام کرد:

بهره برداری ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان/ آغاز ساخت ۷ پل به طول ۱۷۵۰ متر در آزادراه‌های استان هرمزگان

غلام حسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار داشت: یک‌هزار کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است که کار احداث یک‌هزار کیلومتر دیگر نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامحسین شیری با اشاره به اهمیت ساخت جاده در استان هرمزگان اظهار داشت: راه‌ها، پیش‌نیاز هرگونه توسعه در کشور هستند و رسیدن به توسعه پایدار بدون برخورداری از سیستم حمل و نقل مناسب و کارآمد ناممکن است و استان هرمزگان بعنوان استانی که می‌تواند بعنوان موتور محرکه توسعه کل کشور عمل نماید همواره مد نظر کارشناسان و مسئولین وزارت راه و شهرسازی بوده است.

شیری همچنین افزود: برخورداری هم‌زمان از خطوط حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی و  وجود فرودگاه‌های مناسب و مستعد و نیز استقرار یکی از بزرگترین بنادر کشور در سواحل خلیج فارس و نیزوجود ۲ پالایشگاه بزرگ در استان هرمزگان، منطقه عظیم اقتصادی و استراتژیک مکران در سواحل شمالی خلیج فارس، صنایع انرژی و استعدادهای فوق‌العاده کشاورزی و معدنی، استان هرمزگان را به یکی از شانس‌های بزرگ توسعه کشور تبدیل نموده است.

وی ادامه داد: ایجاد تحرک در اقتصاد، فرهنگ، تجارت و بازرگانی، روابط خارجی و توریسم و گردشگری، مستلزم ایجاد شبکه‌ای از راه‌های ایمن، استاندارد و گسترده در استان هرمزگان است.

بهره‌برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و آغاز احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در استان هرمزگان
 مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه در حوزه بزرگراه، آزادراه، راه اصلی و راه روستایی از ابتدای سال اقدامات مختلفی انجام شده است گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با تامین اعتبارات مورد نیاز در سال جاری ۱۶ کیلومتر بزرگراه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال، ۶۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی با هزینه یک هزار و ۲۲۰ میلیارد به بهره‌برداری رسیده است.

شیری ادامه داد: از دیگر اقدامات در دست اجرا در استان هرمزگان احداث ۵۸ کیلومتر بزرگراه‌، ۱۵۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی و احداث ۷ دستگاه پل بزرگ به طول یک هزار و ۷۵۰  متر  با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است. که تا پایان سال ۳ پل به طول ۵۸۵ متر و هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های راه و شهرسازی در حوزه راه‌ روستایی در استان هرمزگان گفت: پروژه احداث راه روستایی در استان به عنوان یکی از شاخص مهم توسعه، برای اولین بار عملیاتی شد. که در طول یک سال گذشته یک هزار کیلومتر راه روستایی احداث شده که در کشور بی‌سابقه بوده است.

شیری در پایان با بیان اینکه بیشترین راه احداثی در طی یک‌سال در کشور ۳۰۰ کیلومتر بوده است گفت: هدف از احداث راه روستایی رفع محرومیت از چهره هرمزگان بوده که تا کنون یک هزار کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری رسیده است و احداث هزار کیلومتر بعدی نیز در استان آغاز شده است.

نظر شما