شناسهٔ خبر: 48528 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد خبر داد:

جعبه سیاه سانچی هفته آینده رمزگشایی می‌شود/ اخبار حادثه کشتی سانچی را از رسانه‌های ملی و رسمی دنبال کنید

راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وضعیت شناسایی پیکر‌های جانباختگان کشتی سانچی بزودی مشخص و در هفته آینده جعبه سیاه کشتی با حضور مقام‌های کشور‌های مرتبط رمزگشایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد جمعه شب در آیین بزرگداشت شهید سید ابوذر نظامی از جانباختگان کشتی سانچی در روستای میانخره شهرستان دشتی استان بوشهر از مردم خواست اخبار مرتبط با حادثه کشتی سانچی و بررسی‌های کارشناسی در این مورد را تنها از رسانه‌های ملی و رسمی کشور دنبال و به شایعه‌های بی پایه و اساس افراد مغرض توجه نکنند. 

وی یادآور شد: در همه روز‌های حادثه نفتکش سانچی درتلاش و دریافت کمک‌های بین المللی برای نجات سرنشینان آن بودیم و روز آخر که برای یافتن پیکر‌های آنان اقدامات لازم در دست انجام بود به علت انفجار‌های پی در پی در کشتی کار بسیار مشکل شد. 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سید ابوذر نظامی از سادات جلیل القدر روستای میانخره شهرستان دشتی بود که در غربت شهادت گونه از این دنیا رفت. 

سید کمال الدین شهریاری افزود: سرنشینان کشتی سانچی از خدمتگزاران اسلام بودند که برای توسعه و پیشرفت کشور در شرکت ملی نفتکش تلاش می‌کردند و قهرمانانه به شهادت رسیدند. 

وی اضافه کرد: امروز همه مسئولان نظام از مقام معظم رهبری و مسئولان قوای سه گانه کشور و اقشار مختلف مردم خود را در غم از دست دادن این عزیزان فداکار، با خانواده شهدای کشتی سانچی شریک می‌دانند. 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سید ابوذر نظامی ۳۹ ساله و دارای ۲ فرزند از روستای سادات خیز میانخره دشتی بود که در این حادثه شهید راه خدمت شد. 

براساس گزارش ایرنا، روستای میانخره شهرستان دشتی با ۲۰۰ نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و ۱۰۰ کیلومتری جنوب بوشهرواقع است.

نظر شما