شناسهٔ خبر: 48547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت:

از سرگیری پروازهای تهران - کلاله در استان گلستان

هواپیما استاندار گلستان در مراسم افتتاحیه پروازهای فرودگاه کلاله گفت: فرودگاه کلاله تنها مختص شهر کلاله نیست، بلکه باید محور توسعه شرق استان گلستان باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، سید مناف هاشمی در مراسم افتتاحیه پروازهای فرودگاه کلاله که روز پنج‌شنبه ۲۸ دی با حضور مه آبادی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دکتر شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، دکتر کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس استاندار گلستان، برگزار شد، تصریح کرد: باید برخی جلسات پراهمیت استان در شرق گلستان برگزار شود و مدیران باید در توسعه شرق استان و فرودگاه کلاله گام بردارند.

وی یادآور شد: فرودگاه کلاله می‌تواند پلی برای گردشگری و توسعه شرق استان باشد.

استاندار گلستان عنوان کرد: مسئولین کشوری برای ایجاد بندر خشک در گلستان، قدم‌های بهتری بردارند، تاکنون ۵ بخش خصوصی در این منطقه حضور پیدا کرده است و دولت با وجود منابع محدود قدم‌های مثبتی برداشته است.

هاشمی افزود: شرق گلستان به اندازه برخی استان‌های کشور جمعیت دارد و باید پروازهای این فرودگاه استمرار داشته باشد و ما از مسئولین کشوری و فرودگاهی می‌خواهیم که این پروازها مستمر داشته باشد.

وی بیان کرد: شرایط انتظار استان گلستان نسبت به مدیران کشوری افزایش یافته است و قول‌هایی که رئیس‌جمهور به مردم استان داده است باید عملیاتی شود از جمله پروژه آزادراه بندرگز ـ آشخانه که نباید منتظر بودجه بود.

استاندار گلستان با اشاره به آرزوی بزرگ مردم استان در جهت توسعه این نقطه از کشور گفت: بزرگ‌ترین آرزوی استان گلستان، افتتاح پروژه منطقه آزاد تجاری است که امیدواریم بتواند زمینه توسعه منطقه و استان را فراهم آورد.

هاشمی با بیان این که توسعه هدف اصلی بودجه است، افزود: روزهای اخیر، روزهای بودجه است که نقش به سزایی در توسعه هر استان دارد.

فرزانه شرفبافی رئیس هواپیمایی کشوری نیز در بدو ورود به فرودگاه کلاله از برنامه‌ریزی ایران ایر برای استمرار پروازهای فرودگاه کلاله خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی برای پرواز از کلاله به تهران و بلعکس و همچنین کلاله مشهد و بلعکس در بازه زمانی معین در دستور کار است.

وی گفت: احتمالاً پرواز زاهدان-کلاله و بلعکس نیز در صورت استقبال مسافران عملیاتی خواهد شد.

غلامرضا کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت در کمیسیون تلفیق سال ۹۷ تصمیمات ویژه‌ای در بخش حمل‌ونقل ریلی و هوایی اتخاذ شده است که از تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ معادل ۱۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از ۲۰ درصد محل کمک‌های فنی اعتباری ملی کشور در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی به این امر اختصاص یابد.

رحمت‌الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز گفت: در دو سال و نیم گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای فرودگاه گرگان هزینه شده است که با تکمیل ترمینال فرودگاه گرگان از نظر زیرساخت‌های فرودگاهی و ناوبری هوایی کامل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه کلاله حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است که امسال و اوایل سال آینده مشکلات بهسازی این فرودگاه مرتفع خواهد شد.

شهرام غراوی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی پایداری پروازهای فرودگاه کلاله را اولویت پرواز دانست و گفت: امروز اولین پرواز ایران ایر که فلایت چک بود در فرودگاه کلاله با موفقیت به زمین نشست و از ۲۰ روز تا یک ماه آینده پروازهای این فرودگاه برقرار می‌شود.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های گلستان اظهاری امیدواری کرد ATR جدید مورد استقبال مردم قرار بگیرد که شاهد تداوم پروازهای فرودگاه کلاله از دهه فجر و هفته‌ای با یک پرواز باشیم.

لازم به ذکر است ورود اولین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی هما به فرودگاه کلاله از طریق چهارمین هواپیما از هشت فروند هواپیمای ATR جدید ناوگان هوایی ایران صورت گرفت.

نظر شما