شناسهٔ خبر: 48559 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به علت تداوم پدیده گرد و خاک صورت گرفت؛

لغو ۱۱ پرواز خروجی فرودگاه‌های بین‌المللی اهواز و آبادان

گرد و خاک درپی تداوم پدیده ریزگردها در آسمان خوزستان و افزایش غلظت گرد و خاک، ۱۱ پرواز خروجی فرودگاه‌های بین‌المللی اهواز و آبادان در روز شنبه لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرواز اهواز-مشهد به شماره ۴۰۲ هواپیمایی ایران ایر، پرواز اصفهان-اهواز-تهران به شماره ۰۲۱ هواپیمایی کاسپین، پرواز تهران-اهواز-تهران شماره ۶۲۴۶ و ۶۲۴۵ هواپیمایی تابان، پرواز تهران-اهواز- تهران شماره ۷۰۳۰ و ۷۰۳۱ هواپیمایی کیش و پرواز اهواز-تهران به شماره ۸۳۶ هواپیمایی آسمان به دلیل پدیده ریزگردها و کاهش میدان دید امروز لغو شد.

محمدرضا رضایی افزود: پرواز ۲۶۱۳ هواپیمایی کارون به مقصد تهران، مسیر تهران- اهواز- مشهد با شماره پرواز ورودی ۸۳۰ و خروجی ۸۳۶، پرواز هواپیمایی سپهران با شماره ۴۳۴۱ به مقصد شیراز و پرواز ۴۳۰ هواپیمایی ایران ایر به مقصد تهران نیز لغو شد.

وی عنوان کرد: پرواز مشهد-اهواز-تهران هواپیمایی آسمان با شماره ورودی ۷۳۷ و خروجی ۸۳۸ و پرواز ورودی شماره ۴۳۳۸ هواپیمایی سپهران از مبدا بندرعباس نیز به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار لغو شد.

مدیرکل فرودگاه های استان درخصوص وضعیت پروازها در دیگر نقاط استان گفت: پرواز هواپیمایی کیش ایر در مسیر تهران – آبادان-تهران با شماره پروازهای ۷۱۰۵ و ۷۱۰۴ به علت کاهش دید افقی در باند اصلی فرودگاه بین المللی آبادان لغو شده و احتمال لغو پروازهای دیگر این فرودگاه بین المللی به دلیل تدوام پدیده ریزگردها نیز وجود دارد.

همچنین طبق اعلام مسافران پرواز شماره ۳۳۳۲ دزفول- تهران شرکت هواپیمایی ایران ایر، این پرواز به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش میدان دید در این شهر لغو شده است.

اداره کل محیط زیست خوزستان تراکم ریزگردها در ساعت ۱۰ روز شنبه را در سوسنگرد ۹هزار و ۹۱۵ و شادگان ۹هزار و ۹۱۵ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرد. 

بر این اساس غلظت گرد و خاک در شوش نیز سه هزار و ۹۷۸ و در دزفول ۲هزار و ۸۰۹ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد. 

ستاد مدیریت بحران خوزستان ادارات و دستگاههای اجرایی ۱۳شهرستان استان را در روز شنبه تعطیل اعلام کرد. 

بنابر گفته مدیرکل هواشناسی استان خوزستان منشا گرد و خاک روز گذشته در شهرهای استان خوزستان کانون های داخلی بود که با وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت فعال شد. 

بروز پدیده ریزگردها در خوزستان همچنین مدارس ۱۷ شهرستان استان را تعطیل کرده است. 

این منبع کانون ریزگردهای امروز شنبه خوزستان را خارجی (کانون گرد و خاک در عراق ) اعلام کرد. 

میزان مجاز ریزگردها و آلاینده ها ۱۵۰ میگروگرم بر متر مکعب است./

نظر شما