شناسهٔ خبر: 48588 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی سازمان هواپیمایی انجام شد:

ابلاغ الزامات اعطای نمايندگی فروش الکترونيکی به شرکت‌های هواپيمايی

سازمان هواپیمایی کشوری مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس دستورالعمل سازمان، شرکت‌های هواپیمایی مجاز به اعطای نمایندگی به دفاتر فاقد مجوز از سازمان، نخواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده اظهارداشت: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی كشوری، شركت های هواپیمایی مكلف هستند مجوز نمایندگی فروش الكترونیكی بلیت را به دفاتر خدمات مسافرت هوایی كه دارای مجوز از سازمان هستند، اعطا كنند.

وی افزود: در صورتیكه شركت های هواپیمایی بر خلاف دستورالعمل تدوین شده اقدام و یا در صورت بروز هرگونه تخلف و یا شكایات واصله از اشخاص حقیقی و حقوقی، شركت ذیربط نسبت به سازمان هواپیمایی كشوری و مراجع نظارتی پاسخگو خواهد بود.

جعفرزاده با بیان اینكه كنترل و نظارت بر نحوه فعالیت و عملكرد دفاتر خدمات مسافرت هوایی بر عهده شركت های هواپیمایی است، افزود: مسئولیت تخلفات صورت گرفته به عهده هر یك از شركت های هواپیمایی اعطا كننده مجوز فروش بلیت الكترونیكی است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، همچنین براساس تكالیف مقرر در بند ۳ دستورالعمل مذكور، كلیه دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز از سازمان هواپیمایی كشوری موظفند در صورت تمایل به توسعه فعالیت و استفاده از بستر الكترونیكی نسبت به اخذ مجوز مندرج در دستورالعمل صدرالذكر بابت ارائه خدمات و فروش بلیت الكترونیكی اقدام كنند.

وی افزود: در صورت فروش الكترونیكی بلیت و عدم رعایت الزامات و شروط مندرج در دستورالعمل و احراز هرگونه تخلف و یا شكایات واصله، علاوه بر اعمال مجازات مقرر در

آیین نامه نحوه نظارت بر دفاتر موصوف و دستورالعمل مورد اشاره اعم از تعلیق و یا لغو، مسئولیت جزایی و نیز جبران كلیه خسارات وارده به شكات از بابت فروش بلیت برعهده دفاتر مذكور خواهد بود.

جعفرزاده با بیان اینكه شركت های هواپیمایی مجاز به توزیع بلیت و ایجاد تعهد در مقابل اشخاص ثالث قبل از دریافت مجوز از سازمان نیستند، افزود: رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان هواپیمایی كشوری برای شركت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی الزامی است و شركت های هواپیمایی ملزم هستند چگونگی فروش و توزیع بلیت های خود را مدیریت و از فروش بلیت و یا عقد قرارداد با مراكز فروش قبل از دریافت مجوز از طرف سازمان هواپیمایی كشوری خودداری كنند./

نظر شما