شناسهٔ خبر: 48614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخلاقی خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۱ طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی/ تحویل ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از افتتاح ۱۱ طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی این استان با هزینه بیش از ۴۷۲ میلیارد ریال درایام دهه فجر امسال خبر داد.

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره برنامه‌های این استان در بخش مسکن و راه در دهه فجر، اظهار کرد: در این ایام، طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در حوزه راه و شهرسازی شامل ۶ طرح راهسازی و ۵ طرح شهرسازی افتتاح خواهد شد. 

وی در خصوص پروژه‌های راهسازی که در دهه فجر افتتاح می‌شوند، نیزگفت: بزرگراه اهر- تبریز به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرستان هریس در بخش راه اصلی و در بخش راه روستایی نیز در مجموع ۵ پروژه با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال افتتاح می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: سه طرح در شهرستان بستان آباد شامل آسفالت راه روستایی ینگجه اوجان به طول ۴ کیلومتر و اعتبار ۸ میلیارد ریال، روکش آسفالت راه روستایی حاج آقا به طول یک کیلومتر و اعتبار ۲ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت راه روستایی گل آخور به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بهره برداری می‌شوند. 

وی افزود: در شهرستان کلیبر نیز طرح‌های بهسازی و آسفالت راه روستایی گوار به طول ۷ کیلومتر و با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال و بهسازی و آسفالت راه روستایی گلدرق– اوزی به طول ۸ کیلومتر و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد. 

اختتامیه مسکن مهر استان آذربایجان شرقی در سه ماهه دوم سال آینده

اخلاقی در خصوص پروژه مسکن مهر استان آذربایجان شرقی بیان کرد: این پروژه شامل ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر بوده که در قالب‌های مختلف تفاهم‌نامه سه جانبه، تعاونی ها، خود مالکین و برخی واحد‌های دارای وام بافت فرسوده هستند و تاکنون ۱۰۳ هزار و ۴۰۰ واحد تاکنون تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۶ هزار و ۶۰۰ واحد باقیمانده نیز حدود ۴۳۰۰ واحد مسکن مهر بدون مشکل شامل تفاهم‌نامه سه جانبه و تعاونی باقی مانده است که تا پایان سال هزار و ۲۰۰ واحد از آن‌ها افتتاح می‌شود که در صورت تکمیل این واحد‌ها تا دهه فجر، آنها را برای این ایام افتتاح می‌کنیم و در غیر این صورت  را تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۱۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده در حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قسمتی از واحدها در سه ماهه اول سال ۹۷ و باقیمانده آن‌ها در سه ماهه دوم سال ۹۷ تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شوند که اختتامیه مسکن مهر استان را نیز در سه ماه دوم سال ۹۷ خواهیم داشت. 

وی افزود: مابقی پروژه‌ها خودمالکین و بافت فرسوده هستند که جزء آمار قرار نمی‌گیرند و مالکان واحدهای مسکن مهر خودمالک و بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند و واحد‌های خود را تکمیل می‌کنند.

افتتاح ۵ پروژه عمرانی در استان آذربایجان شرقی

اخلاقی با بیان اینکه ۵ طرح عمرانی نیز در دهه فجر در استان آذربایجان شرقی افتتاح می‌شوند، اظهار کرد: ساخت مدرسه مسکن مهر شهر سراب با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال که از سال ۹۲ آغاز شده و ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی آن به طور کامل انجام شده یکی از این طرح هاست. 

وی ادامه داد: پروژه کلانتری مسکن مهر شهر میانه نیز با اعتبار ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از سال ۹۳ آغاز و و ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی آن به طور کامل ساخته شده، ساخت ساختمان ثبت احوال تبریز با اعتبار استانی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سال ۹۴ آغاز شده و احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی آن به طور کامل انجام شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی هریس و اداره انتقال خون اهر از دیگر طرح‌های عمرانی هستند که در دهه فجر افتتاح می‌شوند، افزود: ساخت این دو پروژه از سال ۹۴ آغاز شده که به ترتیب با استفاده اعتبارات استانی، ۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال و ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال برای آنها هزینه شده و احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی آنها به طور کامل انجام شده است.

نظر شما