شناسهٔ خبر: 48652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لرستان انجام شد:

انجام عملیات برفروبی در صعب‌العبورترین مناطق لرستان/ امدادرسانی به ۴۰ خودرو در محورهای مواصلاتی دلفان

برفروبی راهداران شهرستان خرم‌آباد با تلاش جهادی صعب‌العبورترین مناطق را در حداقل زمان ممکن برف‌روبی و بازگشایی کردند، این در حالی است که در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه، ۴۰ وسیله نقلیه گرفتار در برف از کمک‌های راهداری دلفان بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، مرتضی شیروانی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد گفت: همزمان با آغاز بارش برف طی روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه در مناطق مختلف استان، نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد در قالب هشت اکیپ در گردنه‌های زاغه، سرنمک (بخش بیرانوند)، زنگلوار، سیرم، نوژیان، بخش مرکزی و محور بیشه مستقر شدند.

وی افزود: با تلاش کم‌نظیر راهداران خرم‌آباد، عملیات برف‌روبی و بازگشایی صعب‌العبورترین روستاها و محورهای مواصلاتی با حداقل امکانات و ماشین‌آلات به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن انجام شد که خوشبختانه رضایت مردم را در پی داشت.

همچنین محسن لطیفی‌نیا سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دلفان گفت: به دنبال بارش شدید برف و کولاک در شهرستان دلفان ۴۰ وسیله نقلیه در محور نورآباد- نهاوند با کمک راهداران به مقصد هدایت شدند.

وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و اعلام مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص بارش باران و برف، پرسنل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دلفان از عصر روز جمعه در سه راهدارخانه گاماسیاب، گشور، سرکشتی و مرکز اداره مستقر شدند و با شروع بارش نسبت به عملیات برف‌روبی اقدام نمودند.

سرپرست راهداری دلفان افزود: درمجموع طی این دو روز ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۳۴ نفر از پرسنل اداره در عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی از سطح راه‌ها حضور فعال و مستمر داشتند و بیش از ۳۰۰ تن شن و نمک مورد استفاده قرار گرفت.

لطیفی‌نیا با بیان اینکه میزان بارش به‌طور میانگین ۳۰ سانتی‌متر و در گردنه‌ها به‌خصوص گردنه گاماسیاب با کولاک شدید همراه بود، اظهار کرد: در این دو روز ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۱۲ کیلومتر راه اصلی موجود در شهرستان با تلاش جهادی پرسنل راهداری در اسرع وقت برف‌روبی و بازگشایی مسیرها انجام شد.

نظر شما