شناسهٔ خبر: 48715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر امسال انجام می‌شود:

افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی در استان همدان

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی راه و شهرسازی با هزینه ۸۱۳ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در خصوص پروژه‌های عمرانی قابل‌افتتاح در دهه فجر امسال اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری محور کرفس- ناکین در شهرستان رزن که یکی از پروژه‌هایی است که از سال گذشته شروع شده است عملیات زیرسازی و روسازی آن به طول ۴٫۲ کیلومتر با هزینه ۸ هزار و ۴۹۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: روکش محور رزن- آوج در رزن نیز با هزینه ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار شده که اجرای لکه‌گیری و آسفالت آن به طول ۱۰ کیلومتر صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه اجرای زیرسازی و روسازی محور نهاوند- آورزمان به طول ۴ کیلومتر با هزینه ۶۰ هزار میلیون ریال در شهرستان نهاوند انجام شده است، ادامه داد: اجرای زیرسازی، بیس و آسفالت به طول ۵ کیلومتر نیز در محور سامن– سه‌راهی بروجرد در شهرستان ملایر با هزینه ۷۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تأمین و قرار است در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: پروژه محور تویسرکان- کنگاور تا سه‌راهی فرسفج در شهرستان تویسرکان که از سال ۹۴ عملیات اجرای زیرسازی و آسفالت آن به طول ۱۵ کیلومتر شروع شده با هزینه ۲۰۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آماده افتتاح است.

فرزانه اضافه کرد: اجرای زیرسازی و بیس و آسفالت به طول سه کیلومتر در محور جوکار- تویسرکان در شهرستان ملایر با اعتبار ۲۰ هزار میلیون ریال از محل منابع ملی تأمین شده است و قرار است در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: اجرای زیرسازی و روسازی و ابنیه فنی محور تویسرکان- کنگاور از سه‌راهی فرسفج به طول پنج کیلومتر در شهرستان تویسرکان در دهه فجر امسال با اعتبار مورد نیاز ۹۰ هزار میلیون ریال از پروژه‌های قابل کلنگ زنی در دهه فجر امسال خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص اعتبارات هزینه شده پروژه‌های عمرانی قابل‌افتتاح در دهه فجر سال جاری به تفکیک شهرستان‌های استان نیز بیان کرد: شهرستان همدان با هشت پروژه و با اعتبار ۴۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال دارای بیشترین پروژه قابل‌افتتاح را دارد و شهرستان ملایر نیز با سه پروژه و اعتبار ۱۵۵ هزار میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رزن نیز دو پروژه با اعتبار ۲۱ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال قرار است افتتاح شود، اظهار کرد: در شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان نیز هر کدام یک پروژه قابل‌افتتاح وجود دارد که در مجموع ۱۵ پروژه عمرانی با هزینه ۸۱۳ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال پروژه‌های عمرانی قابل‌افتتاح راه و شهرسازی در دهه فجر امسال هستند.

نظر شما