شناسهٔ خبر: 48770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر علیزاده از استان همدان انجام شد:

بازدید‌ از بیمارستان ۱۵۳ تختخوابی تویسرکان/ بازدید از روند ساخت بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیمارستان ۱۵۳ تختخوابی تویسرکان گفت: تا پایان سال برخی از بخش‌های بیمارستان تحویل دستگاه بهره‌بردار می‌شود، این در حالیست که وی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولین از روند ساخت پروژه ۲۷۲ تختخوابی بیمارستان اکباتان نیز بازدید به عمل آورد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، این بازدید با حضور جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی،‌مفتح نماینده مردم تویسرکان، مومیوند فرماندار شهرستان و سایر مسئولین شهرستانی از بیمارستان صورت گرفت.

علیزاده در جریان بازدید از روند ساخت بیمارستان قائم (عج) تویسرکان اعلام کرد: تا پایان سال برخی از بخش‌های بیمارستان تحویل دستگاه بهره‌بردار می‌شود.

وی افزود: این پروژه اکنون به بیمارستان ۱۵۳ تختخوابی ارتقا یافته که از بخش‌های متنوع تخصصی و درمانی مانند ایزوله، دیالیز، سی.تی. اسکن، آی.سی.یو، سی.سی. یو، آل. دی. آر، فیزیوتراپی، آندوسکوپی و غیره برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه این طرح از جمله مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان همدان در سال ۹۴ بود که باید تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسید، تصریح کرد: افزایش حدود ۵۰ درصدی تخت‌ها و بخش‌های تخصصی و درمانی این بیمارستان سبب افزایش اعتبارات مورد نیاز و زمان بیشتر برای تکمیل این طرح شد.

علیزاده ابراز کرد: اکنون با افزایش تخت‌ها و بخش‌های تخصصی، این بیمارستان به یک مرکز درمانی مطلوب و استاندارد تبدیل می‌شود که علاوه بر تویسرکان می‌تواند پاسخگوی نیاز درمانی شهرستان‌های مجاور نیز باشد.

وی ضمن اظهار رضایت از روند اجرای پروژه عنوان کرد: خوشبختانه چیلر و سایر تجهیزات توسط پیمانکار خریداری شده است و موتورخانه در حال تکمیل است.

وی بیان کرد: بیمارستان قائم (عج) تویسرکان اکنون با توجه به روند مثبت اجرایی خود از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و روزانه به‌صورت میانگین ۱۷۰ نفر در پروژه مشغول به کار هستند.

علیزاده ضمن اعلام افزایش حدود ۶۰ تخت به پروژه و اضافه شدن یک طبقه زیرزمین ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این پروژه نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان در سال‌های آینده تأمین می‌گردد.

وی در این بازدید گفت: تغییرات نسبت به بازدید قبل که در مهرماه صورت گرفته محسوس و چشمگیر است و به پیمانکار تأکید کرد تا در اولویت دادن جهت تکمیل فضاهای آزمایشگاه، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی و اورژانس اقدام لازم را انجام دهند تا دستگاه بهره‌بردار بتواند به موقع نسبت به نصب تجهیزات اقدام نمایند.

مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از حضور آقای علیزاده و خدمات پیمانکار تأکید داشت که این پروژه که از مطالبات مردم است هر چه زودتر به افتتاح برسد.

در انتهای جلسه هم مقرر شد جلسه‌ای با حضور فرماندار و سایر روسای ادارات خدمات‌رسان در هفته آینده در خصوص بررسی مشکلات انشعابات تشکیل گردد.

همچنین فرهاد فرزانه در حاشیه بازدید از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان به ارائه گزارش در رابطه با این پروژه پرداخته و گفت: احداث این بیمارستان از سال ۸۷ شروع شده و تاکنون از پیشرفت ۵۵ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۷۰۰۰ مترمربع احداث شده و شامل ساختمان اصلی، الحاقی و فضاهای جنبی با مساحت کل زیربنا حدود ۲۶۶۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۲۷۲ تخت است.

وی یادآور شد: در ساختمان‌های اصلی ۲۰۶۰۰ متر اسکلت در بلوک‌های A،B،C،D،E تکمیل گردیده و در حال حاضر نقشه‌های تأسیسات و برقی ساختمان اصلی ابلاغ شده است که بر این اساس کانال‌ها، عایق کانال‌ها و لوله‌های تأسیساتی و لوله‌های برق در طبقات در حال اجرا است.

فرزانه ادامه داد: در ساختمان‌های الحاقی و موتورخانه نیز عملیات تخریب ساختمان‌های مرحله اول تحویل به استثنای ساختمان مورد نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به پایان رسیده است.

نظر شما