شناسهٔ خبر: 48792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

پرداخت ۱۰ میلیاردی به شهرداری مشهد برای رفع مشکلات شهرک مهرگان

 محمد رضا اخوان عبداللهيان اخوان عبداللهیان از پرداخت ۱۰ میلیارد ریالی راه و شهرسازی خراسان رضوی به شهرداری مشهد به صورت نقدی و پشتیبانی غیر نقدی برای تکمیل و آماده‌سازی و رفع مشکلات مردم در شهرک مهرگان مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود:

شهرک مهرگان در تاریخ ۹۶/۶/۱۱ بر اساس صورت‌جلسه‌ای به شهرداری مشهد تحویل شده است اما با توجه به این که مردم با مشکلاتی مواجه‌اند، روز گذشته جلسه‌ای با حضور دکتر شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان، دکتر سبحانی فر نماینده سبزوار در مجلس، دکتر حسین ن‍ژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، مهندس زمانیان شهردار منطقه ۳ مشهد و مهندس نوروزی مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان برای بررسی و رفع مشکلات مردم در شهرک مهرگان در این اداره کل برگزار و تصمیمات اجرایی در این زمینه گرفته شد.

 وی با اشاره به کمبود منابع مالی دولت افزود: اگر چه شهرک مهرگان به شهرداری تحویل شده و تأمین منابع مالی برای رفع مشکلات نیز سخت است اما برای رفع مشکلات مردم در این شهرک، تلاش شده تا ۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی به شهرداری پرداخت شود و تا پایان عملیات نیز پشتیبانی غیر نقدی ادامه یابد.

 اخوان عبداللهیان تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، شهرداری شماره حسابی را به راه و شهرسازی استان اعلام خواهد کرد و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به عنوان پیش‌پرداخت تا پایان هفته آینده به حساب شهرداری مشهد واریز خواهد شد.

 همچنین رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در ابتدای این جلسه به برخی مشکلات مردم در شهرک مهرگان اشاره کرد و بر لزوم رفع مشکلات مردم ساکن در شهرک مهرگان با تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی تأکید کرد.

محمدرضا حسین ن‍ژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: شهرداری از زمانی که شهرک مهرگان را تحویل گرفته، خدماتی مانند نظافت و رفت و روب را ارائه می‌کند اما مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با کمک‌های اختصاص یافته از سوی راه و شهرسازی مشکلات مردم در شهرک مهرگان برطرف شود.

وی یادآور شد: به هر حال شهرک مهرگان جزو مناطق شهرداری مشهد شده است و باید در بودجه‌های سنواتی مدنظر قرار گیرد.

همچنین زمانیان شهردار منطقه ۳ مشهد در این جلسه گفت: از تاریخی که این محدوده به ما تحویل شده است خدماتی که می‌توانستیم را ارائه کردیم اما  برای تکمیل و آماده‌سازی و رفع برخی مشکلات به دلیل این که در بودجه سال ۹۶ پیش‌بینی نشده بود نیازمند پشتیبانی هستیم.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته اظهار کرد: تلاش این است با تعامل و همکاری دست‌اندرکاران مشکلات ۷-۸ هزار نفر ساکن در شهرک مهرگان برطرف شود.

نظر شما