شناسهٔ خبر: 48830 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی نامه‌ای از سوی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران صادر‌شد؛

ابلاغ مصوبه شورا درباره فن‌آوری‌های‌نوین در تهیه نقشه‌های کشور/ دستور تهیه طرح جامع ویژه ۳ شهر با استفاده از مدل ۳ بعدی تهیه نقشه

محمد سعید ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مدیران کل دفاتر طرح‌های‌کالبدی، معماری‌و‌طراحی‌شهری و دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مصوبه شورا را درباره فن‌آوری‌های نوین در تهیه نقشه شهرهای کشور با تاکید بر ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن نامه دبیر شورای‌عالی به مدیران کل دفاتر زیرمجموعه معاونت معماری و شهرسازی به شرح زیر است:

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۱۰.۱۸ خود ضمن استماع گزارش ریاست سازمان نقشه‌برداری کشور در خصوص فن‌آوری‌های‌نوین در تهیه نقشه‌های کشور و پس از بحث و تبادل نظر، موارد زیر را مقرر نمود:

۱. موضوع چگونگی امکان استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته در تهیه‌ نقشه‌های موردنیاز طرح‌های توسعه و عمران و مدل سه‌بعدی شهرها، در کمیته فنی شورای‌عالی با حضور نمایندگان انجمن‌های حرفه‌ای موردبررسی قرار گرفته و نتیجه به شورای‌عالی گزارش ود.

۲. اعضای محترم شورای‌عالی، موضوع بهره‌گیری از این فناوری را در دستگاه‌های خود به منظور امکان تبادل و یکپارچه‌سازی داده ها و اطلاعات و انتقال به سامانه‌های مشترک موردبررسی قرار دهند.

۳. امکان استفاده از مدل سه‌بعدی برای تهیه ۳ طرح به صورت نمونه در مقیاس‌های مختلف در دستور کار دبیرخانه شورای‌عالی قرار گیرد که یکی از آنها مربوط به تهیه طرح‌های جامع ویژه شهر است.

نظر شما