شناسهٔ خبر: 48850 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرفی خبر داد:

پیاده سازی طرح ناوبری هوایی مبتنی بر سامانه‌های ماهواره‌ای/ عملیاتی شدن اجرای فاز نخست این پروژه در نوامبر سال ۲۰۱۸

جلسه مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از پیاده سازی طرح ناوبری هوایی بر مبنای سامانه‌های ماهواره‌ای خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمدسعید شرفی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد خروجی مطالعات فاز یک طراحی فصای کشور با اولویت TMA تهران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه ضمن تشریح الزامات و ابعاد پروژه باز طراحی فضای کشور از منظر ارتقای ایمنی و بهره وری در صنعت هوانوردی، کاهش آثار آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش ظرفیت ارائه خدمات به پرواز‌های داخلی و پرواز‌های عبوری از فضای کشور بر ضرورت اقدام همگانی توسط تمام ذینفعان صنعت هوانوردی اعم از شرکت‌های هواپیمایی، نیرو‌های نظامی بهره بردار از فضای کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری تاکید شد.

شرفی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح که مبتنی بر پیاده سازی رویکرد ناوبری بر مبنای سامانه‌های جهانی است پیاده سازی رویکرد ناوبری بر مبنای سامانه‌های ماهواره‌ای امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیر کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیر عامل شرکت مشاور بین المللی به تشریح اقدامات و نتایج حاصله تا این مرحله پرداختند.

لازم به ذکر است اجرای فاز نخست این پروژه در نوامبر سال ۲۰۱۸ عملیاتی خواهد شد.

نظر شما