شناسهٔ خبر: 48867 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حسین اسفندیاری تشریح کرد؛

آخرین وضعیت فرودگاه‌های کشور در پی بارش برف و کولاک/ دید افقی مهرآباد ۵۰۰ و فرودگاه امام ۶۰۰ متر/ فرودگاه های امام خمینی و مهرآباد همچنان بسته است

فرودگاه برف قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این مطلب که دید فرودگاه مهرآباد ۵۰۰ و امام خمینی ۶۰۰ متر است، از عملیاتی بودن همه فرودگاه های کشور به جز فرودگاه مهرآباد به دلیل کاهش دید پروازی و امام خمینی (ره) به دلیل انسداد محورهای دسترسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آخرین وضعیت فرودگاه های کشور را در پی بارش سنگین برف شب گذشته که تا کنون نیز ادامه دارد تشریح کرد و گفت: باند فرودگاه بین المللی امام خمینی از نخستین لحظاتی که بارش برف آغاز شده تا هم اکنون مرتب برف‌روبی و همچنی، باند و سطوح پروازی پاکسازی شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: برای پرواز و انجام آن باید موارد ایمنی از جمله دید کافی و شرایط جوی مناسب باشد تا سفرهای هوایی انجام شود. وقتی دید کافی نباشد و فرودگاه دید مناسب را برای انجام عملیات پروازی نداشته باشد در این شرایط هواپیما به خاطر دید پرواز نمی‌تواند بنشیند.

اسفندیاری از حضور مدیران کل فرودگاه های بین المللی امام خمینی و مهر آباد از نخستین ساعات شب گذشته تاکنون روی باندهای پروازی فرودگاه ها خبر داد و افزود: مدیران کل دو فرودگاه بین المللی امام خمینی و همچنین مهرآباد از شب گذشته تاکنون در سطوح پروازی حضور دارند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون دید مهرآباد کمتر از ۵۰۰متر است و دید فرودگاه امام از ۱۰۰۰ متر به ۶۰۰ متر کاهش یافته است.   در فرودگاه امام با این دید، امکان انجام پرواز وجود دارد اما متاسفانه مقداری مشکل یخزدگی جاده‌های دسترسی هم در اتوبان ساوه و هم در اتوبان قم را داریم که حمل و نقل مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

اسفندیاری گفت: همه فرودگاه‌های شمال‌غرب، فرودگاه‌های غرب کشور و فرودگاه هایی که با آب و هوای نامناسب مواجه بودند عملیاتی است. منتظر هستیم که شرایط در این دو فرودگاه (امام و مهرآباد) و همچنین مسیر فرودگاه های دسترسی به فرودگاه امام باز تا امکان برقراری پروازها میسر شود.  

وی تصریح کرد: فرودگاه برای انجام پرواز دید مناسبی را لازم دارد و تا این دید مناسب نباشد فرودگاه ها نمی توانند پرواز انجام دهند و تبعا پذیرشی نیز در این باره انجام نخواهد گرفت.

اسفندیاری به مسافران پروازهای هوایی توصیه کرد: مسافران قبل از آنکه به فرودگاه ها عزیمت کنند شرایط را بپرسند حتی در فرودگاه هایی که از لحاظ دید خوب است زیرا شرایط فرودگاه مهرآباد بر روی عملکرد فرودگاه های دیگر تاثیر می گذارد. به همین دلیل مواردی از این دست را از طریق شماره اطلاعات پرواز فرودگاه ها را سوال کنند.

گفتنی است، شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی شماره ۰۹۶۳۳۰ است و فرودگاه مهرآباد شماره ۱۹۹ است و همچنین مسافران پروازی می‌توانند از طریق شماره های اطلاعات پرواز فرودگاه ها و سایت فرودگاه ها اطلاعات پرواز را دریافت کنند.   

نظر شما