شناسهٔ خبر: 48895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علیخانی مطرح کرد؛

اجرای ۴۲۳ کیلومتر راه چهارخطه در لرستان

جاده مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۴۲۳ کیلومتر از راه‌های درون و برون شهری این استان تاکنون چهارخطه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، علی علیخانی با بیان اینکه عملیات اجرایی چهارخطه کردن ۱۳۰ کیلومتر باقی مانده از راه‌های استان نیز در حال انجام است، افزود: با چهارخطه کردن محور‌های ارتباطی شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و تسریع در حمل ونقل جاده‌ای استان خواهیم بود.

به گفته وی اکنون طرح چهارخطه کردن محور خرم آباد به کوهدشت به طول ۱۵ کیلومتر، خرم آباد به پلدختربه طول ۳۶ کیلومتر، خرم آباد به نورآباد به طول ۲۰ کیلومتر، الیگودرز به داران به طول ۱۰ کیلومتر، اشترینان به نهاوند به طول ۱۱ کیلومتر و ازنا به شازندبه طول ۲۵ کیلومتر در دست اجراست.

علیخانی اعتبار مورد نیاز چهارخطه‌های در دست اقدام را بیش از ۲ هزارمیلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود، در صورت تخصیص اعتبار بیشتر این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

براساس این گزارش، طول محور‌های ارتباطی لرستان هفت هزار و ۹۲۹ کیلومتر است که شامل ۱۰۴ کیلومتر آزاده راه، ۴۱۴ کیلومتر بزرگراه، ۷۲۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه، ۵۷۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۴ کیلومتر راه درون شهری، چهارهزار و ۱۱۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۱۳۳ کیلومتر راه روستایی شوسه، ۸۴۵ کیلومتر راه روستایی خاکی است.

نظر شما