شناسهٔ خبر: 48905 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

هادی حق‌شناس خبر داد؛

گسترش لکه نفتی سانچی تا ژاپن پذیرفتنی نیست/ اخبار منتشره درباره وسعت لکه نفتی سانچی صحت ندارد

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اینکه محموله نفتکش سانچی میعانات‎گازی یا Condensateبوده است و بخش زیادی از آن سوخته است به هیچ وجه نمی‌توان پذیرفت آلودگی ناشی از سانچی کل آب‌های ژاپن و چین را دربرگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس درباره اخبار منتشر شده درباره میزان آلودگی زیست محیطی نفتکش سانچی اظهار کرد: برخی رسانه‌ها از جمله رویترز اخباری در خصوص وسعت آلودگی نفتی سانچی منتشر کرده‌اند، که صحت ندارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اخبار منتشره در خصوص وسعت آلودگی نفتی سانچی مورد تایید نیست و صحت ندارد.

وی افزود: این خبر برپایه یک نقاشی شبیه‌سازی که میزان آلودگی نفتی را تخمین زده، منتشر شده است.

حق‌شناس تصریح کرد: با توجه به اینکه محموله نفتکش سانچی میعاناتگازی یا Condensateبوده است و بخش زیادی از آن سوخته است به هیچ وجه نمی‌توان پذیرفت آلودگی ناشی از سانچی کل آب‌های ژاپن و چین را دربرگیرد.

وی با اشاره به شناسایی هویت پیکر سه شهید سانچی به مارین تایمز، گفت: نمونه DNA پیکرهای یافت شده به ایران منتقل شد و پس از طی فرآیند تطبیق با نمونه DNA خانواده‌های شهدا در نهایت پیکرها شناسایی شد و کمتر از یک هفته عملیات انتقال پیکرها انجام می‌شود.

حق‌شناس درباره آخرین اقدامات بررسی اطلاعات VDR سانچی و کریستال گفت: بررسی‌ها برای مشخص شدن دلیل سانحه ادامه دارد و نتایج همچنان محرمانه است.

نظر شما