شناسهٔ خبر: 48913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدزاده مطرح کرد؛

بهره برداری از ۵۲ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در استان تهران

محمد نادر محمدزاده مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران از بهره برداری از ۵۲ پروژه توسعه راه‌ها و مسکن و شهرسازی با دو هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دهه مبارک فجر سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدنادر محمدزاده امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با افتتاح این ۵۲ پروژه عمرانی برای حدود ۱۰ هزار نفر از جوانان استان فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها ۳۶ پروژه در دهه فجر در استان به بهره برداری می‌رسد، گفت: ۱۱ پروژه در حوزه مسکن، ۵ پروژه در حوزه فنی و اجرایی و همزمان با دهه مبارک امسال ۱۰ هزار فقره تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده ۱۵ شهرستان استان تهران اختصاص یافته است. 

محمدزاده گفت: بهره برداری از ۶ راه روستایی در استان، افتتاح سه هزار و ۱۶۷ واحد مسکن مهر، ۵ باب مدرسه با بیش از ۹۵ کلاس، بهره برداری از ۵ ساختمان مدیریت بحران استان تهران، مجتمع فرهنگی و خدماتی بهزیستی در شهر قدس و ۲ باب کتابخانه در شهر ری و اسلامشهر با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد ریالی بخشی از طرح‌های عمرانی استان است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: روزانه به طور متوسط بیش از ۶۵۰ هزار خودرو وارد و یا از تهران خارج می‌شوند و برای ساماندهی این مساله مهم افزایش تردد قطار‌های حومه‌ای در دستور کار قرار گرفته تا مردم از خودرو‌های شخصی کمتر استفاده کنند تا شاهد افزایش آلودگی‌های محیط زیستی در استان و به خصوص شهر تهران بیش از این نباشیم.

محمدزاده افزود: توسعه کمربندی‌های اطراف تهران نیز در دستور کار قرار گرفته به طوری که ساخت کمربندی اسلامشهر به طول ۳۸ کیلومتر آغاز شده و قطعه یک آن به طول ۱۲ کیلومتر از شهر واوان تا ضلع جنوبی فرودگاه امام (ره) امیدواریم تا سال ۹۸ زیر بار ترافیک برود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران بیان کرد: به دنبال تکمیل کمربندی دماوند هستیم تا موقع تردد مردم در این منطقه شاهد ترافیک به خصوص در روز‌های تعطیلی نباشیم لذا این مسیر ۱۴ کیلومتری بسیاری از مشکلات ترافیکی را در این منطقه برطرف خواهد کرد.

به گفته وی، در جاده قدیم تهران – قم به دنبال تعریض این مسیر به صورت لاین رفت و برگشت هستیم و برای تکمیل آن حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و برای نخستین بار در راه‌های استانی از رویه بتنی در این مسیر استفاده خواهد شد.

محمدزاده بیان کرد: آماده سازی آزادراه کنار گذرجنوبی تهران به طول ۱۶۸ کیلومتر و با هزینه‌ای معادل ۲۴۰۰ میلیارد تومان از زیاران در منطقه آبیک تا چرمشهر برای ما اهمیت زیادی دارد و این مسیر با عبور از چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی بخش زیادی از ترافیک شهر تهران و کرج را برطرف می‌کند تا مردم بتوانند از این کنار گذر جنوبی به طرف جنوب و شرق کشور به سهولت تردد کنند.

وی با اشاره به ضرورت احداث کمربندی پاکدشت گفت: در شرق تهران شاهد ترافیک بالایی هستیم لذا برای برطرف کردن این ترافیک به دنبال ساخت و تکمیل این کمربندی به طول ۳۰ کیلومتر در این منطقه هستیم تا خودرو‌هایی که از شرق وارد تهران می‌شوند به سهولت بتوانند در این مسیر تردد کنند.

نوسازی بافت‌های فرسوده در استان تهران 
مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران افزود: از دو هزار و ۷۰۰ محله بافت فرسوده در کشور ۱۰۴ محله در استان تهران قرار دارد، اما متوسط جمعیت این بافت‌های در تهران و استان تهران بیش از ۲۰ هزار نفر است در حالی که در سطح کشور متوسط این محلات ۵ هزار نفر جمعیت دارند.

محمدزاده افزود: درصدد هستیم طبق برنامه تمام بافت‌های فرسوده را در استان که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند نوسازی کنیم و مقرر شده در مقیاس کوچک آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد، گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ خانوار در این بافت‌های ساکن هستند و تقریبا نصف این آمار‌ها به شهر تهران اختصاص دارد و احیا و بازآفرینی شهری برای ارتقا سطح زندگی مردم در این محلات بسیار مورد توجه دولت و وزارت راه وشهرسازی است تا به تدریج بتوانیم این مناطق را نوسازی کنیم.

نظر شما