شناسهٔ خبر: 48925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کیان پور تاکید کرد:

انتقاد نسبت به عدم تزریق اعتبارات مصوب برای تجهیز سازمان راهداری/ شرایط عبور و مرور برای فردا سخت‌تر می‌شود

مجید کیان پور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از عدم تزریق اعتبارات مصوب برای خرید تجهیزات مورد نیاز در حوزه راهداری انتقاد کرد و گفت: بحرانی بودن وضعیت سازمان مدیریت بحران در کشور ما خود مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت مجید کیانپور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نبود تجهیزات کافی در سازمان راهداری کشور مشکلات عدیده ای را برای مردم در عبور و مرورها ایجاد کرده است، افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور در پرداخت اعتبارات مصوب برای مقابله با بحران و در زمینه تزریق اعتبارات برای خرید تجهیزات سازمان راهداری کوتاهی کرده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مدیریت بحران در کشور ما عملکرد خوبی نداشته است، تصریح کرد: بحرانی بودن وضعیت سازمان مدیریت بحران در کشور ما خود مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده است.

وی با بیان اینکه بارش ۳۰ سانتی متری برف در مناطق مختلف و بسته شدن بسیاری از شریان های اصلی کشور نشان داد که مدیریت بحران در کشور ما صورت نگرفته است، گفت: ترافیک های ۱۰ ساعته در محورهای مواصلاتی کشور به ویژه در مسیرهای منتهی به تهران نشان داد که شهرداری نیز عملکرد خوبی نداشته است.

کیانپور با تاکید بر اینکه کمبود تجهیزات و امکانات امدادی در کشور مشهود است، افزود: تجهیزات امدادی باید هر چه سریع تر به روز شده و هر نوع کمبودی در این حوزه جبران شود.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سردتر شدن دمای هوا، تصریح کرد: با این پیش بینی قطعا شرایط عبور و مرور سخت تر خواهد بود از این رو لازم است تدابیر لازم برای تکرار نشدن اتفاقات امروز اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مدیریت جهادی برای مقابله با بحران پیش رو لازم است زیرا در شرایط فعلی فقط هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر می تواند به خروج از بحران کمک کند.

کیان پوربا بیان اینکه با توجه به تعطیلی مدارس و آغاز به کار ادارات با دو ساعت تاخیر باز هم مدیریت بحران به خوبی عمل نکرده است، گفت: باید از تکرار چنین ناهماهنگی هایی برای آسایش مردم تلاش های لازم صورت بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه نبود مدیریت واحد و حساب شده بسیاری از امور کشور را مختل کرده است و به عنوان یک مسئول به علت ناهماهنگی های صورت گرفته از مردم عذرخواهی می کنم ./

نظر شما