شناسهٔ خبر: 48936 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی اعلام کرد:

تشریح دو شرط اصلی برای ازسرگیری پروازها در فرودگاه مهرآباد/ تداوم برف‌روبی فرودگاه مهرآباد از شامگاه گذشته/ ايران دارای ايمن‌ترين فرودگاه‌های جهان است

مه‌ابادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بارش شدید برف، از انجام برف روبی مداوم باند و سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد از شامگاه گذشته خبر داد و فرودگاه های کشورمان را از جمله فرودگاه های ایمن دنیا دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت اله مه آبادی با ابراز خرسندی از بارش رحمت الهی در آستانه جشن های سالروز یوم الله دهه فجر عنوان كرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی، كاركنان فرودگاهی آماده و تجهیزات پیش از بارش برف فراهم شده بودند و از شب گذشته برف روبی به طور مرتب انجام شده است.

رئیس هیات مدیره شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینكه اكنون فرودگاه مهرآباد آماده نشست و برخاست هواپیماهاست، افزود: چارچوب ما در عملیاتی كردن فرودگاه ها، رعایت استاندارد است و آسمان كشور ما از ایمن ترین فضاهاست و فرودگاه های ایران در زمره ایمن ترین فرودگاه های جهان هستند.

مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با بیان اینكه اكنون شرایط ترمزگیری و دید برای نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد فراهم است، گفت: مشكلی برای پرواز وجود ندارد و انجام پرواز منوط به تصمیم گیری شركت های هواپیمایی است.

وی با اشاره به اینكه از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز(یکشنبه) چندین پرواز خروجی و  ورودی فرودگاه مهرآباد لغو شد، افزود: با همكاری مردم و اطلاع رسانی های انجام شده بسیاری از مشكلات برطرف شد و امیدواریم به زودی شاهد از سرگیری پروازهای فرودگاه مهرآباد باشیم.

دید مناسب و آمادگی سطوح پروازی، دو شرط اصلی برای ازسرگیری پرواز فرودگاه مهرآباد است

 حسین اسفندیاری با بیان اینكه برای پرواز در شرایط نامناسب جوی باید دید مناسب و آمادگی سطوح پروازی وجود داشته باشد، عنوان كرد: اكنون سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد آماده است و سیستم های ایمنی و فنی وضعیت نرمالی دارند. سطوح پروازی از شامگاه گذشته تاكنون پاكسازی و برف روبی شده اند و مشكلی برای پرواز ندارند.

قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: دید افقی پرواز بر اساس شرایط آب و هوایی متغیر است و از ۶۰۰ متر در ساعات آغازین روز، اكنون در بعد از ظهر بسیار کمتر شده است.

اسفندیاری همچنین عنوان كرد: در فرودگاه های غرب و شمال غرب كشور با وجود بارش شدید برف مشكلی نداریم و شرایط پرواز فراهم است./

نظر شما