شناسهٔ خبر: 48949 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لرستان انجام شد:

عملیات برف‌روبی بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی لرستان/ رهاسازی ۱۴۴ وسیله نقلیه گرفتار در برف

برف مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: خوشبختانه باوجود بارش مداوم برف و وقوع یخبندان و کولاک در اکثر مناطق استان لرستان، با تلاش ۱۷۰ نفر نیروی راهدار خللی در آمد و شد هموطنان در راه‌های اصلی و شریانی لرستان ایجاد نشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری لرستان که شنبه شب را تا صبح یکشنبه در لباس مقدس راهداری با همکاران خود همراه شده بود و از تمام محورهای اصلی استان بازدید داشت و تا پایان بارش برف اوضاع راه‌های استان را رصد می‌کرد، گفت:

خوشبختانه با وجود بارش مداوم برف و وقوع یخبندان و کولاک در اکثر مناطق استان لرستان، با تلاش ۱۷۰ نفر نیروی راهدار خللی در آمد و شد هموطنان در راه‌های اصلی و شریانی لرستان ایجاد نشد.

شرفی اظهار کرد: از ساعت ۲۴ شنبه هفتم تا ۲۴ یکشنبه هشتم بهمن ماه، اکیپ‌های راهداری با ۱۰۶ دستگاه ماشین‌آلات موفق به انجام عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی در طول ۲ هزار و ۱۶۱ کیلومتر از راه‌های اصلی استان شدند.

وی افزود: در مجموع برای عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی چندباره محورهای اصلی استان بیش از یک‌هزار و ۸۰۵ تن شن و نمک مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان عنوان کرد: با حضور به‌موقع راهداران و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در شهرستان‌ها، در حال حاضر تردد در محورهای روستایی لرستان برقرار است و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ نیروی راهداری با استفاده از ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات، عملیات برف‌روبی را در ۵۹ محور روستایی به طول یک‌هزار و ۴۰۵ کیلومتر انجام و ۲۵۹ تن شن و نمک در این عملیات به مصرف رسیده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۴۴ وسیله نقلیه گرفتار در برف در محورهای مختلف استان لرستان به کمک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نجات یافتند.

گردنه گله‌بادوش در حال بازگشایی است

گودرزی مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای الیگودرز اعلام کرد: در حال حاضر تردد در همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی الیگودرز برقرار و گردنه گله بادوش در حال بازگشایی است.

وی افزود: برغم یخبندان شدید در روز و شب هشتم بهمن ماه در حال حاضر تردد روان در محورهای اصلی و فرعی برقرار است محورهای روستایی نیز باز هستند اما به دلیل یخبندان و احتیاط جاده تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۸ نیروی راهدار با ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات در محورهای اصلی حضور داشتند، گفت: در مجموع در روز گذشته ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان در محورهای الیگودرز به شول‌آباد؛ چمن‌سلطان و خمین برف‌روبی و با ۱۸۰ تن شن و نمک یخ‌زدایی شده است.

۳۸۰ کیلومتر از محورهای خرم‌آباد برف‌روبی شد

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خرم‌آباد از انجام ۳۸۰ کیلومتر برف‌روبی و تردد روان در محورهای این شهرستان خبر داد.

مرتضی شیروانی گفت: در هشتم بهمن ماه ۳۸۰ کیلومتر برف‌روبی در طول محورهای خرم‌آباد به بروجرد، پلدختر، چگنی، بیرانشهر، پل زال و سپیددشت انجام شده است.

وی افزود: عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی با تلاش ۴۰ نفر راهدار، ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات و مصرف ۲۵۰ تن شن و نمک صورت پذیرفته و سرنشینان ۲۴ وسیله نقلیه گرفتار در برف نیز مورد امدادرسانی قرار گرفته‌اند.

راه‌های بروجرد باز است

بهزاد بهاروندی مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد گفت: برغم یخبندان و کولاک در روز و شب گذشته تمام راه‌های بروجرد باز و تردد برقرار است.

 وی افزود: در روز و شب یکشنبه هشتم بهمن ماه با تلاش ۲۰ نفر راهدار و ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات ۱۸۴ کیلومتر برف‌روبی در محورهای بروجرد به اراک، ملایر و بیرانشهر انجام شد.

وی با بیان اینکه برای عملیات یخ‌زدایی از محورهای یادشده ۴۳۰ تن شن و نمک مصرف شد، گفت: سرنشینان ۱۰ وسیله نقلیه گرفتار در برف نیز از خدمات راهداران بهره‌مند شدند.

۴۹۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای الشتر

محسن ملکی مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای الشتر گفت: در مجموع طی ۲۴ ساعت یکشنبه هشتم بهمن ماه با تلاش بی‌وقفه ۲۲ نفر نیروی راهدار، ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات و با استفاده از ۲۳۰ تن شن و نمک بیش از ۴۹۰ کیلومتر برف‌روبی در طول محورهای خرم‌آباد- سه‌راهی الشتر، سه‌راهی الشتر-نورآباد و الشتر فیروزآباد انجام شده است.

وی افزود: علاوه به راین ۳۶ وسیله نقلیه نیز در برف گرفتار شده بودند که با کمک راهداران نجات یافتند.

نظر شما