شناسهٔ خبر: 48952 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسفندیاری تشریح کرد:

آخرین وضعیت پروازهای ورودی و خروجی در فرودگاه‌های پایتخت/ انجام یخ‌زدایی هواپیماهای پروازهای خروجی

حسین اسفندیاری قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید براینکه با توجه به شرایط دمایی و انجام عملیات یخ‌زدایی هواپیماها اقدامات نشست و برخاست به تدریج و با سرت کم در مهرآباد در حال انجام است گفت: با توجه به آنکه همچنان دمای هوا در فرودگاه مهرآباد زیر صفر درجه بوده و یخ‌زدایی هواپیماهای پروازهای خروجی بعد از مسافرگیری و در ابتدای باند پروازی ضروری است اقدامات لازم برای ساماندهی پروازهای خروجی و ورودی با دقت کافی و به تدریج در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین اسفندیاری قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تشریح آخرین وضعیت فرودگاه‌های استان تهران بیان کرد: خوشبختانه تا کنون پروازهای هواپیمایی معراج از اصفهان، زاگرش از مشهد و آتا از تبریز برای نشستن در فرودگاه مهرآباد تقاضای عملیات کردند که در حال حاضر نیز پرواز هواپیمایی معراج پاسخ مثبت را دریافت و تا دقایقی دیگر در مهرآباد به زمین خواهد نشست.

اسفندیاری در ادامه با تأکید براینکه با توجه به شرایط دمایی و انجام عملیات یخ‌زدایی هواپیماها اقدامات نشست و برخاست به تدریج و با سرت کم در مهرآباد در حال انجام است گفت: با توجه به آنکه همچنان دمای هوا در فرودگاه مهرآباد زیر ۰ درجه بوده و یخ‌زدایی هواپیماهای پروازهای خروجی بعد از مسافرگیری و در ابتدای باند پروازی ضروری است اقدامات لازم برای ساماندهی پروازها ی خروجی و ورودی با دقت کافی و به تدریج در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص شرایط پروازی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ابتدا پروازهای خروجی در فرودگاه امام از ساعت ۱۱ امروز درحال آماده شدن و در ادامه انجام پروازهای ورودی از ساعت ۱ بعد از ظهر صورت خواهد گرفت.

اسفندیاری همچنین تأکید کرد: از مسافرین هوایی درخواست داریم تا حتما پیش از عزیمت به سمت فرودگاه برای انجام پرواز از طریق اطلاعات پروازی فرودگاخ شرایط را جویا شوند تا از معطلی و بروز هرگونه مشکل در این حوزه جلوگیری کنند.

قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: در بارش اخیر برف ۱۷ فرودگاه درگیر شدند اما ۱۵ فرودگاه همچنان عملیاتی بودند.

نظر شما