شناسهٔ خبر: 48953 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

صدور بيش از ۱۲۰۰۰گواهینامه دریانوردی در ۱۰ ماهه اخیر

بندر قشم معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور بالغ بر۱۲هزار فقره گواهینامه دریانوردی طی ۱۰ ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "مهدی نوفرستی" در این‌باره اظهار کرد: از آغاز سال تا ابتدای بهمن‌ماه جاری، بیش از ۲هزار و ۴۱۳ نفر آزمون دریانوردی در این استان برگزار شده است که رکورد بیشترین آزمون ها در مردادماه به ثبت رسیده است.

وی ارزیابی و احراز شایستگی دریانوردان را یکی از فعالیت‌های اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی دانست و افزود: آزمون‌های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری و ملوانی شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی در سطح استان برگزار می شود.

نوفرستی خاطرنشان کرد: این مجموعه با هدف تسهیل فرآیندهای آموزشی، برگزاری آزمون و صدور اسناد دریانوردان به صورت مستمر اقدام به بازنگری و بهبود فرآیندهای اجرایی خود می نماید.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۱۲ هزار و ۲۴۶  فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده است که ۶هزار و ۹۳۵ فقره گواهینامه اصلی و ۵ هزار و ۳۱۱ فقره مربوط به گواهینامه‌های جانبی بوده است.

وی افزود: بیشترین تعداد گواهینامه های دریانوردی طی سال جاری در ماه مهر ثبت شده است.

اين مقام مسئول همچنین از صدور چهار هزار و ۸۳۵ فقره شناسنامه دریانوردی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: بیشترین تعداد این اسناد دریانوردی مربوط به ماه مهر است.

نظر شما