شناسهٔ خبر: 49013 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خالدی تشريح کرد؛

آخرین وضعیت تردد خودروها در محور‌های كشور/ مردم از سفر‌های غیرضرور به دلیل یخ‌زدگی جاده‌ها اجتناب کنند

برف جاده سخنگوی مرکز مدیریت راه‌های کشور با تشریح آخرین وضعیت محور‌های مسدود شده شریانی و غیرشریانی و همچنین اعلام محور‌های دارای ترافیک سنگین گفت: محور‌های ۲۸ استان درگیر بارش برف هستند و برخی از جاده‌ها یخ بسته‌اند. از مردم می‌خواهیم وارد این محور‌ها نشوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یاسر خالدی با اشاره به محور‌های مسدود شده اظهار کرد: در حال حاضر محور قدیم قم– تهران مسدود است و با توجه به شرایط جوی تردد در آزادراه تهران– ساوه با محدودیت‌هایی مواجه است چرا که بارش برف در این محور سنگین است.

وی افزود: البته این محور باز است، اما توصیه ما به مردم آن است که وارد آن نشوند.

وی بابیان اینکه کمی برخی از محور‌ها یخ زده است، گفت: هر چند که این محور‌ها مسدود نیستند، اما توصیه ما به مردم این است که اگر سفر غیرضروری ندارند به هیچ وجه وارد محور‌های تهران، البرز، مرکزی و قم نشوند.

خالدی با بیان اینکه در حال حاضر خودرو‌های سنگین هم اجازه ورود به اتوبان تهران– قم را دارند، گفت: با توجه به اینکه جاده تهران قم مسدود است خودرو‌های سنگین وارد اتوبان تهران قم شده‌اند و به همین دلیل ترافیک در این محور بسیار سنگین است.

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌های کشور با تاکید بر ضرورت مجهز بودن خودرو‌ها به زنجیر چرخ اظهار داشت: زنجیر چرخ نداشتن م. اشین آلات سنگین باعث ایجاد ترافیک در این ناحیه شده است و سایر خودرو‌ها هم در این ترافیک گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌های غیرشریانی مسدود اظهار کرد: در حال حاضر شمشک – دیزین، اولنگ – شاهو، گنجنامه – تویسرکان، سی ساخت – سمیرم، دندی - تخت سلیمان، پونل – خلخال مسدود هستند.

خالدی همچنین با اشاره به محور‌هایی که در آ‌ن ترافیک سنگین وجود دارند، گفت: محور ساوه – تهران، محدود پل فردیس در کرج – قزوین، آزادراه تهران – قم بعد از حسن آباد دارای ترافیک سنگین هستند.

وی با بیان اینکه از هفتم بهمن ماه تا امروز محور ۲۸ استان درگیر شرایط جوی و بارش برف هستند، به ایلنا گفت: ۷۷۲ محور درگیر بارش برف بودند و تا اکنون ۶۵۱۷ دستگاه روز ماشین آلات راهداری در این محور‌ها مستقر بوده است.

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در این سی روز به طور میانگین میانگین ۳۵۰۰ راهدار مشغول انجام عملیات راهداری بودند و در مجموع ۲۰۳ هزار و ۴۸ کیلومتر باند برفروبی شده است.

وی با اشاره به اسکان مسافر‌های درراه مانده در طول این سه روز گفت: در این سه روز ۱۱۱۶ مسافر در راهدارخانه‌ها اسکان داده شده‌اند و ۹۸۶۴ خودرو رها سازی شده است.

خالدی افزود: همچنین در این سه روز ۱۱۴ هزار و ۶۶۲ تن شن و نمک مصرف شده که این رقم نسبت به سال گذشته بسیار قابل توجه است چرا که در سال گذشته در تمام طول دوره عملیات راهداری زمستانی ۱۵۰ هزار تن شن و نمک استفاده شده است.

نظر شما