شناسهٔ خبر: 49022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با سرمایه‌گذاری ۲۰۹ میلیارد ریالی انجام می‌شود:

بهره‌برداری از ۱۵ پروژه حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در دهه فجر

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از سرمایه‌گذاری ۲۰۹ میلیارد ریالی در ۱۵ پروژه حمل‌ونقل جاده‌ای استان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: این طرح‌ها در دهه فجر به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود:

هشت مورد از این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش دولتی و با اعتبارات ملی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که نصب و راه‌اندازی ۱۸ سامانه ثبت تخلف سرعت در کنارگذر شمالی، محور سرخس و جاده قدیم مشهد-نیشابور، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه ترددشمار تصویری برای اولین بار در سطح کشور، نصب و راه‌اندازی یک سامانه توزین حین حرکت، نصب و راه‌اندازی ۹ دوربین نظارتی، ارتباط ۱۲ تابلوی پیام متغیر به سامانه مدیریت تابلوهای ترافیکی، احداث پاسگاه‌های پلیس‌راه بجستان و تربت‌حیدریه و پل عابر پیاده در محور مشهد-تربت‌حیدریه از جمله پروژه‌های قابل‌افتتاح است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی شش طرح دیگر شامل مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، تأسیس سه شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا و ۲ مرکز امدادرسانی فنی خودرو با سرمایه ۹۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام شده است.

نصری اضافه کرد: طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی روستایی نیز با ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سطح استان به اجرا درآمده که موجب اشتغال‌زایی ۲۷۴ نفر در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان شده است.

این مقام مسوول در پایان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۳۷۱ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده بین‌شهری دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما