شناسهٔ خبر: 49032 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت:

برگزاری اولین نشست پایش شهر جدید پردیس/ تلاش برای تسهیل و تسریع فرآیند اجرایی پروژه‌های عمرانی

مسکن مهر شهر جدید پردیس نشست دوره‌ای پایش شهرهای جدید با محوریت بررسی مسائل و مشکلات شرکت و حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در محل شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشست پایش شهر جدید پردیس با حضور حبیب‌اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، اعضای مجمع، مدیران کل، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت عمران پردیس برگزار شد و حاضران پیرامون موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند. 

طاهرخانی در ابتدای مراسم عنوان کرد: هدف از نشست‌های پایش دوره‌ای با حضور مدیران کل و اعضای مجمع شرکت مادر، بررسی فعالیت‌ها، اقدامات و مباحث مربوط به شهرهای تابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و همچین تسهیل و تسریع در فرآیند انجام امور است که به صورت دوره‌ای در شرکت‌های عمران شهرهای جدید برگزار خواهد شد. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران در ادامه عنوان کرد که پردیس یکی از شهرهای بزرگ زیرمجموعه شرکت مادر است و عمده تعهدات مسکن مهر شهرهای جدید مربوط به این شهر است که نیازمند تصمیمات  و اتخاذ تدابیر مناسب است تا بتوانیم تعهدات خود را به پایان برسانیم.

بعد از صحبت‌های طاهرخانی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شهر جدید پردیس مباحث خود را در بخش‌های شهرسازی، فنی و اجرایی، املاک و سرمایه‌گذاری مطرح کردند و در مورد جزییات طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرا و مشکلات موجود در روند امور شرکت عمران پردیس به بحث و گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداختند. 

در ادامه مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به پیشرفت کلی ۸۶ درصدی در ساخت و ساز بیان کرد: اکنون اکثر پروژه‌های مسکن مهر در کشور رو به اتمام است اما پردیس آخرین نقطه‌ای بود که در دستور کار دولت قبلی قرار گرفت. وی همچنین عنوان نمود در حاليكه حدود ١١ ماه از سال گذشته هنوز هيچ گونه منابع مالي از بخش يارانه ها (علي‌رغم وجود رديف اعتباري در بودجه سال ٩٦) اختصاص نيافته ، متاسفانه  با كارشكني ها و برداشت هاي غير قانوني چند هفته گذشته توسط امور مالياتي شرق استان تهران ، بيم ان ميرود كه روند روبه جلوي ماه‌هاي گذشته كند گردد.

غفوری در خلال بحث‌های مهم این جلسه، پیشنهاد ملکی‌شدن عرصه مساکن مهر پرديس البته با اعمال تخفيف بر روي قيمت كارشناسان رسمي دادگستري را نیز داد؛ این پیشنهاد كه از خواسته هاي هميشگي متقاضيان و مالكين محترم مسكن مهر بوده است، مورد موافقت مدیرعامل شرکت مادر و اعضای هیئت مدیره قراره گرفت و مقرر شد این پیشنهاد در آینده‌ای نزدیک به مجمع ارسال شود. 

گفتنی است که این نشست چند ساعته با اتخاذ تصمیمات جدید و ارائه راهکارهایی برای مشکلات پیش رو به پایان رسید و مقرر شد در جلسات آتی، مجموعه مصوبات مورد پیگیری قرارگیرد./

نظر شما