شناسهٔ خبر: 49133 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر مطرح کرد؛

توسعه دریایی در گرو مصوبات لاز‌م‌الاجرا است/ تاکید بر حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی

محمدرضا اله یار معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی، گفت: رفع موانع و توسعه دریایی در گرو صدور قطعنامه‌ها و مصوبات لازم الاجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله‌یار در خصوص  همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی، اظهار کرد: این همایش به جهت هماهنگی و همگرایی ارگان های دریایی کشور،بسیار مهم و مفید است . هر میزان همگرایی بین بخش‌های مرتبط با فعالیت‌های دریایی و بندری افزایش پیدا کند، فرآیندهای کاری بهتر و دقیق تر پیش خواهد رفت و درموارد مرتبط با مرجعیت دریایی و توسعه دریایی اقدامات موثرتری انجام خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: اگر موضوعات عنوان شده از سوی مدعوین و سخنرانان در بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی (همایش یاد شده قرار بود ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه در چابهاربرگزار شود اما به جهت  نامساعد بودن هوا به زمان دیگری موکول شد) اجرایی‌تر باشد و پنل‌های تخصصی بیشتری در دستور کار قرار بگیرد ، تعامل دستگاه‌ها بهبود بهتری پیدا می‌کند  و نتایج آن منجر به توسعه فعالیت ارگان‌های دریایی می‌شود.

عضو هیات‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: دستیابی به مصوبات و قطعنامه‌های لازم‌الاجرا در پایان این همایش‌ها، طبیعتا خروجی‌های همایش را عملیاتی‌تر و ملموس‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع داخلی در حوزه دریایی و بندری گفت: از جمله موضوعاتی که باید در همایش ارگان‌های دریایی طرح شود و به جمع بندی و مصوبه تبدیل شود، ضرورت حمایت همه جانبه از تولید کنندگان داخلی است و اصرار صرف بر بحث تجهیزات کفایت نمی‌کند .همچنین  مسایل  متعددی از جمله تامین مالی تولیدکنندگان باید مورد توجه باشد. تاکید بر تامین تجهیزات بدون درنظر گرفتن سایر پیش‌شرط‌ها ممکن است به طولانی شدن فرآیند تولید منجر شود که در نهایت زیان آن متوجه خریدار می‌شود.

اله یار اضافه کرد: در برخی از کشورها، تولید کنندگان بخش خصوصی از لحظه قرارداد توسط نهادهای متولی پشتیبانی می شوند و در مواردی تا ۸۰ درصد از هزینه هایشان را از طریق تسهیلات بانکی با سودهای بسیار پایین تامین می کنند.حرکت در این مسیر به عزم ملی نیاز دارد لذا برگزاری همایش‌های تخصصی زمینه‌های رسیدن به هدف یاد شده را فراهم می کند.

نظر شما