شناسهٔ خبر: 49205 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرفبافی در مراسم رونمایی از پنج جلد کتاب زندگینامه شهدای هما مطرح کرد:

هما بدون چشم‌داشت برای خدمت‌رسانی به نظام و مردم در صحنه حاضر است/ ضرورت ارتقای توانمندی‌ها در حوزه‌های تخصصی و اخلاق اجتماعی

مراسم مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تأکید براینکه حس مسئولیت اجتماعی در هما بسیار بالاست گفت: قطعا هما در هرکجا که لازم باشد بدون چشم‌داشتی برای خدمت‌رسانی به مردم و نظام تلاش کرده و جان‌فشانانه در صحنه حضور پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی طی سخنرانی در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر و یادواره شهدا و همچنین رونمایی از پنج جلد کتاب زندگینامه شهدای همایی بیان کرد: امروز در مراسمی حضور داریم که یادواره شهدای جمهوری اسلامی ایران به ویژه ۵ شهید بزرگوار هماییست، شهیدانی که نشان می‌دهند هما همیشه و از ابتدای انقلاب در صحنه وجود داشته‌ است، از روزی که همافران به خدمت حضرت امام خمینی (ره) رسیدند و برای جان‌فشانی در راه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کردند.

شرفبافی در ادامه ضمن اشاره به حضور پررنگ نیروهای هما در روزهای آغازین جنگ تحمیلی تا آخرین روز دفاع از کشور بیان کرد: هما همواره در سخت‌ترین روزهای تحریم و شرایط حضور داشته و خوشبختانه توانسته هواپیماهای بدون امکانات را به پرواز درآورد و در خدمت مردم باشد .

وی ادامه داد: ما هنوز در صف مقدم جنگ، جهاد و مقابله قرار داریم، همه می‌دانیم که هما پس از برجام با وجود سخت‌ترین شرایط چگونه هواپیماها را به پرواز درآورده و در عین حال همواره اظهار داشت که تمامی شرایط عادی است و مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تأکید براینکه حس مسئولیت اجتماعی در هما بسیار بالاست گفت: قطعا هما در هرکجا که لازم باشد بدون چشم‌داشتی برای خدمت‌رسانی به مردم و نظام تلاش کرده و جان‌فشانانه در صحنه حضور پیدا کرده است.

شرفبافی با تأکید براینکه هما در زلزله اخیر کرمانشاه موفق شد تا نزدیک به ۵۸۰ تن تجهیزات کمک‌رسانی به نواحی غرب کشور منتقل کند گفت: این اقدام با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری و بدون هیچ‌گونه انتظاری جهت خدمت‌رسانی به مردم انجام گرفت.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: بدون شک برای آنکه بتوانیم این مسیر را ادامه داده، در صحنه مقابله روزانه حاضر باشیم و در عین حال وجهه ایران را در صحنه بین‌المللی ارتقا بخشیم باید به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در فکر دفاعیم چون زنده و هوشیاریم توجه لازم را داشته باشیم.

شرفبافی با تأکید براینکه بر ضرورت ارتقای توانمندی ها در حوزه های گوناگون دانشی، تخصصی، اخلاق و امور اجتماعی در کشور بیان کرد: قطعا تنها همبستگی است که می‌تواند به رفع مشکلات پیش رو که بخش عمده‌ای از آن مسائل اقتصادی است، کمک کرده و آن را از میان بردارد.

افزایش سه برابری پروازهای عبوری از آسمان کشور

همچنین امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در این مراسم بیان داشت: مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ حماسه آفریدند، ۱۲ بهمن‌ماه ۵۷ امام به کشور آمدند و ۱۹ بهمن‌ماه ۵۷ سوگلی ارتش شاهنشاهی وقت (نیروی هوایی) با امام خمینی(ره) رسماً بیعت کردند و همافران، پدافندی‌ها و خلبانان سلحشور نیروی هوایی با امام راحل پیمان بستند.

اسماعیلی ادامه داد: از ذهن ما نخواهد رفت که ۱۰ روز قبل ازانقلاب نه تنها فرودگاه‌ها بسته نشد، بلکه در رادار تبریز، ستوان جوانی هنگامی که هواپیمای حامل امام خمینی(ره) از فرانسه در حال ورود به کشور بود، به خلبان هواپیما گفت: «عرض ادب نیروی پدافند هوایی و رادار تبریز را به امام خمینی(ره) ابلاغ کنید» و خلبان آن پیام را به امام رساند.

وی افزود: در روز ۱۲ بهمن نه تنها مسیرهای هوایی بسته نشد، بلکه فرودگاه هم باز بود و مردم به استقبال آمدند و امام وارد کشور شد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به دلاوری‌ها در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه بداخلاقی نکرده است، حتی انقلاب ما تجلی محبت مردم به امام بود و انقلابی مسلحانه نبود.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران‌ایر بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی داخلی و استخوان‌دار است، گفت: ایران‌ایر در شرایط تحریم ناجوانمردانه، بیشترین خدمات را انجام داد و هیچ شرکت هواپیمایی در دنیا نمی‌توانست با این حجم تحریم، فعالیت کند.

وی اضافه کرد: هواپیماهای جمهوری اسلامی در شرایط تحریم بسیار امن‌تر و مقتدرانه‌تر از شرکت‌های هواپیمایی دنیا مسافران را از مبدأ به مقصد منتقل می‌کنند.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء افزود: شرکت‌های هواپیمایی که در ۱۵ سال اخیر ایجاد شده‌اند بدانند که وام‌دار شرکت‌های فعالی نظیر ایران‌ایر، معراج، کاسپین و... است که اینها بودند با وجود همه تحریم‌ها، آسمان ایران را زنده نگه داشتند.

اسماعیلی به مشکلات اخیر فرودگاه‌های امام و مهرآباد پس از بارش برف اشاره کرد و گفت: اگر تحقیقی بین کشورهای صاحب تکنولوژی در این شرایط داشته باشید، مشخص می‌شود که بروز چنین مشکلاتی از کم‌بینی مسئولان نیست.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: دشمن به هواپیمای مسافری ما‌ با ۲۹۰ نفر مسافر مظلوم‌ حمله ‌و همه آنها را شهید می‌کند و این نشان از ریشه ظلم دارد.

امیر اسماعیلی تأکید کرد: پروازهای عبوری از فضای کشور به دلیل امن بودن آسمان ایران سه برابر شده است.

همچنین در پایان مراسم از ۵ جلد کتاب زندگینامه شهدای همایی از جمله شهیدان ساجدی، رضائیان، فرجی، مقدمی و محمدی فرد با حضور برخی از مقامات کشوری و لشکری رونمایی شد./

نظر شما