شناسهٔ خبر: 49244 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اصغری مهرآبادی خبر داد:

۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده بهره برداری است/ تحویل بیش از یک میلیون مسکن مهر به متقاضیان در دولت یازدهم

افتتاح 3006 واحد مسکن مهر فاز 8 و 5 شهر جدید پردیس معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده بهره برداری است، اما به دلیل برخی مشکلات زیربنایی تاکنون تحویل متقاضیان نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی عصر یکشنبه در آیین افتتاح ۷۱۶ واحد مسکن مهر چهارمحال و بختیاری، مشکلات را آماده نبودن زیرساخت‌ها نظیر خدمات آب، برق، گاز، مدارس، کلانتری و مراکز بهداشتی و درمانی، نبود محوطه سازی و مسیر مناسب دسترسی دانست. 

وی بیان کرد: برای بهره برداری از این واحد‌ها به ۲ هزار و ۵۰۰ باب مدرسه، تعدادی کلانتری، مسجد و مراکز بهداشتی نیاز است. 

اصغری مهرآبادی ادامه داد: با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و کمک معاون اول رییس جمهوری، ساخت حدود ۵۰۰ باب مدرسه و ۴۸۰ کلانتری و مرکز بهداشت آغاز شده که از این تعداد ۲۵۰ مدرسه و ۳۰۰ باب کلانتری و مرکز بهداشتی دایر شده است. 

وی افزود: از زمان آغاز طرح مسکن مهر، قرارداد ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد با مشارکت بانک‌ها و دیگر ارگان‌ها منعقد شده است. 

اصغری مهر آبادی گفت: با وجودی که در دولت دهم سالانه تنها ۶۹ هزار واحد مسکن تحویل مردم می‌شد، اما در دولت یازدهم سالانه ۲۳۰ هزار واحد بهره برداری شده به گونه‌ای که برغم تنگنا‌ها و کمبود بودجه در مجموع بیش از یک میلیون واحد تحویل متقاصیان شده است. 

وی از افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر در سراسر کشور خبر داد و گفت: با احتساب این رقم مجموع افتتاحیه‌ها تاکنون به یک میلیون و هزار واحد می‌رسد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی واحد‌های نیمه تمام از نظر ساخت را ۷۰ هزار واحد عنوان کرد و افزود: برای بهره برداری و تحویل واحد‌های آماده بهره برداری و نیمه تمام حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وی بیان کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای خدمات زیربنایی و ۲۶ هزار میلیارد ریال برای آماده سازی راه‌های دسترسی و محوطه سازی و مابقی برای خدمات بهداشتی و درمانی و دیگر خدمات نیاز است. 

احیای بافت‌های فرسوده شهری اقدام دولت دوازدهم برای اقشار کم درآمد 
معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر، سیاست و برنامه دولت دوازدهم را احیای بافت‌های فرسوده و باز آفرینی شهری برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد عنوان کرد. 

احمد اصغری مهر آبادی در گفت وگو با خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از آنجا که احیای بافت‌های فرسوده زمینه را برای بهره گیری مسکن‌های جدید از خدمات و امکانات درون شهری بهره مند می‌کند و نیازی به ارائه خدمات جدید زیربنایی نیست، اما بهترین اقدام برای تامین مسکن متقاضیان به شمار می‌رود. 

وی با رد استقامت پایین مسکن مهر در زلزله کرمانشاه گفت: این زلزله نشان داد که مسکن مهر از نظر سازه‌ای مشکل خاصی ندارد. 

اصغری تصریح کرد: در سرپل ذهاب با وجود وقوع زلزله ۷.۵ ریشتری سقفی از واحد‌ها فرو نریخت و تنها دیوار‌های بیرونی و جانبی تخریب شد، ضمن آنکه در زلزله کرمانشاه شاهد تلفات ۲ تن از ساکنان مسکن مهر در سرپل ذهاب بودیم. 

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور بهره برداری از ۷۱۶ واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.

نظر شما