شناسهٔ خبر: 49255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح شد:

تأکید بر ضرورت همکاری متقابل و ارتقاء جایگاه اصحاب رسانه/ تشریح جزئیات پروژه‌های راه و شهرسازی استان

خاوری به مناسبت دهه فجر مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با صاحبان اندیشه و قلم در اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، به مناسبت دهه مبارک فجر و در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با صاحبان اندیشه و قلم در اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

در این نشست علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن تبریک دهه مبارک فجر و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام فاطمیه، بر ضرورت تقویت ارتباط و همکاری متقابل تأکید کرد و گفت: ارتباط و تعامل مناسب یک سازمان با اصحاب رسانه علاوه بر اینکه انعکاس مناسب و به‌موقع عملکرد سازمان را به دنبال خواهد داشت انگیزه و روحیه اصحاب رسانه را نیز مضاعف می‌کند و انتقادهای سازنده رسانه‌ها موجبات پیشرفت امور را فراهم می‌کند.

در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی با ارائه آماری، عملکرد راه و شهرسازی استان را مطلوب ارزیابی کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگاران در حوزه مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر ایده و تفکر خوبی است و مشکلات آن به واسطه روش‌های نامناسب در اجرا بود که به دلیل طولانی شدن، منجر به نارضایتی برخی مردم شده است.

وی افزود: در گیلان ۷۴ هزار و ۱۹ واحد مسکن مهر داریم که ۵۱ هزار و ۳۷۰ واحد آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است و تاکنون ۴۰ هزار ۳۵۲ واحد آن تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۸ واحد مسکن مهر در استان گیلان تحویل داده نشده است، ابراز داشت: از این میان ۶ هزار و ۱۶۰ واحد فاقد متقاضی و ۴ هزار و ۸۵۸ واحد دارای متقاضی است که تا نیمه نخست سال ۹۷ تحویل داده می‌شود. 

خاوری تأمین مصالح خام را عمده‌ترین مشکل پروژه‌های راهسازی در استان عنوان کرد و گفت: گیلان استانی گردشگر و مسافرپذیر که برای تأمین تدارکات بیشتر از تأمین منابع با کمبود مصالح روبرو هستیم که انتظار می‌رود مسئولین ذیربط دست به دست هم داده تا با مرتفع کردن این مشکل شاهد توسعه و پیشرفت گیلان باشیم.

خاوری با اعلام اینکه ۴ هزار و ۸۳۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان گیلان دارای آسفالت است، عنوان کرد: در حال حاضر گیلان دارای ۹ هزار و ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی است و میزان بهره‌مندی استان از راه‌های آسفالت شده روستایی به ۵۳ درصد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت چهار پروژه بیمارستان در استان بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار دو پروژه بیمارستانی لنگرود و لاهیجان در قالب ۳۵۰ تخت با زیربنای ۲۹ هزار مترمربع تا پایان سال مالی افتتاح می‌شوند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه امام‌زاده هاشم به انزلی به‌صورت تفاهم‌نامه BOT امضاشده که به‌این‌ترتیب دو پروژه امامزاده هاشم به انزلی و سراوان به چابکسر به‌صورت BOT اجرا می‌شوند.

وی افزود: پروژه‌های بازکیاگوراب به سیاهکل در مرحله صدور ضمانت‌نامه، پروژه انزلی به رضوانشهر در مرحله مناقصه، پروژه سراوان به فومن و پروژه چمخاله به رودسر در حال بررسی در سازمان برنامه و بودجه، برای صدور مجوز اولیه هستند.

خاوری با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری عنوان کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده قرار است تا اعتباراتی در حوزه بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های فرسوده به شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی تخصیص داده شود.

وی افزود: در شهرهای رشت، بندر انزلی، لنگرود و لاهیجان بازآفرینی شهری پایدار صورت می‌گیرد و سعی داریم محلات این شهرها به سطح مطلوبی برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرح‌های جامع و تفصیلی ۱۰ شهر در دست تهیه است، اظهار کرد: ۵۲ شهر در استان گیلان طرح‌های جامع و تفصیلی مصوب هستند

خاوری در ادامه از افتتاح ۷۴ طرح عمرانی در دهه فجر خبر داد گفت: ۱۶ پروژه مسکن مهر در قالب ۸۱۳ واحد، ۵۱ پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۱۳۷ کیلومتر و ۷ پروژه بهسازی راه‌های اصلی و فرعی و رفع نقاط حادثه‌خیز به طول ۳۲.۶ کیلومتر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۹۳۳۴۴۷ میلیون ریال در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد که با اجرای پروژه‌های روستایی بیش از ۹۶۲۰ خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار می‌شوند.

لازم به ذکر است آسفالت ۱۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی بصورت نمادین در شهرستان شفت با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما