شناسهٔ خبر: 49279 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آغاز پانزدهمین دوره جام دریانوردان در مشهد مقدس/ ضرورت سرمایه‌گذاری در ورزش‌های آبی و ساحلی

یحیی یحیایی پانزدهمین دوره جام دریانوردان با عنوان جام دهه فجر، در برگزاری مسابقات والیبال در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، یحیی یحیایی دبیر اجرایی مسابقات "جام دریانوردان"، گفت: پانزدهمین دوره جام دریانوردان از ۱۵ بهمن ماه با رقابت های والیبال تیم های بنادر کشور آغاز و به مناسب ایام پیروزی انقلاب، به عنوان جام دهه فجر نام‌گذاری شده است.  

وی افزود: این مسابقات با حضور ۱۰ تیم از کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی از تهران و کلیه بنادر و با حضور داوران رسمی و بین‌المللی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد از ۱۵ الی ۲۰ بهمن برگزار می‌شود.  

یحیایی اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات تحکیم روابط کارکنان، ایجاد نشاط، ارتقای بهره وری و توسعه فرهنگ ورزش در سطح سازمان است. همچنین کمیته ورزش سازمان بنادر (معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع) و مسئولین برگزار کننده مسابقات، با انتخاب شهر مشهد به عنوان میزبان، به دنبال تقویت بار معنوی همکاران در کنار بعد ورزشی آن بوده است.  

دبیر اجرایی مسابقات "جام دریانوردان" عنوان کرد: در مجموع ۲۴ رقابت بین ۱۰ تیم حاضر در مسابقات طی این دوره برگزار می شود و تیم های مربوطه در قالب دو گروه ۵ تیمی تا روز پنج شنبه به رقابت خویش ادامه خواهند داد و در نهایت از سه تیم برگزیده در روز پایانی تقدیر خواهد شد.  

وی اضافه کرد: همچنین بهترین بازیکن فنی و تیم اخلاق نیز در مراسم اختتامیه معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.  

کارشناس مسئول تربیت بدنی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به آغاز مسابقات شطرنج و تنیس روی میز از ۲۱ بهمن گفت: امیدواریم در سال ۹۷ تقویم ورزشی سازمان بنادر چه در سطح کارکنان و چه در سطح خانواده ها غنی تر و گسترده تر شود و این قطعا به اشاعه فرهنگ ورزش به ویژه توسعه فرهنگ ورزش های همگانی کمک شایانی خواهد کرد.  

وی افزود: با توجه به مرجعیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، انتظار می رود در ورزش های آبی و ساحلی، سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و نمایندگان سازمان در سطح رقابت های بین المللی حضور پیدا کنند و این مهم، نیاز به حمایت و توجه مدیران ارشد سازمانی است.

نظر شما