شناسهٔ خبر: 49327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت راهداری استان همدان انجام شد:

کلنگ‌زنی زیرگذر سنگستان با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال/ قدردانی نماینده مردم همدان و فامنین از مدیرکل راهداری استان

کلنگ زنی همزمان با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کلنگ‌زنی و اجرای عملیات احداث زیرگذر (تقاطع غیر همسطح) سنگستان - سرخ‌آباد در محور همدان ملایر آغاز شد، این در حالیست که در این مراسم نماینده مردم همدان و فامنین از مدیرکل راهداری استان همدان تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، در آیین آغاز عملیات احداث این طرح مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه برای احداث این طرح مبلغ دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و دو میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان راهداری در نظر گرفته شده است.

محمد رودباری پیرامون اطلاعات فنی این پروژه یادآور شد: ۲ هزار و ۵۸۴ تن آسفالت، ۸۸ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۸۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۲۵ عدد باکس بتنی و ۷ هزار و ۹۰۰ مترمکعب مصالح اساس و زیراساس در این پروژه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این سازه دارای دهانه ۷ متری و مناسب برای عبور راحت دو ماشین و بزرگ‌ترین زیرگذر استان همدان است.

این مسئول با تأکید بر اینکه این نقطه بسیار پرحادثه است، تصریح کرد: به لحاظ سرعت بالای ناوگانی که از ملایر وارد می‌شوند و سایر ناوگانی که در مسیر مخالف در تردد هستند موجب می‌شود گره‌ای ترافیکی در این محدوده ایجاد شود که با احداث این زیرگذر ایمنی منطقه افزایش خواهد یافت.

محمد رودباری به نقطه قوت این طرح اشاره و عنوان کرد: از نقاط بارز این طرح این است که عبور آب‌های سطحی هدایت شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ زیرگذر در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: ۲ طرح نیز در حال اجرا است که با زیرگذر سنگستان در مجموع به ۲۴ مورد می‌رسد.

رودباری درباره پل‌های عابر پیاده استان نیز اذعان داشت: تاکنون ۱۰ پل عابر پیاده در سطح استان ایجاد شده و دو پل نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه راهداری زمستانی استان همدان را یکی از بهترین راهداری‌های کشور عنوان کرد و افزود: در بحث راهداری زمستانی، استان همدان توانست علاوه بر استان خود استان‌های قزوین و تهران را نیز پوشش دهد.

گفتنی است در آیین عملیات آغاز به کار احداث این طرح نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند.

همچنین ​حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در این مراسم در سخنانی با تجلیل از مدیرکل راهداری استان همدان، به دلیل سرعت و قدرت در اجرای طرح‌های راهداری استان، اظهار کرد: طرح‌های مختلف در این اداره با قدرت و سرعت پیش می‌رود و این نشان‌دهنده توان بالای وی است که توانسته با پیگیری فراوان در جذب بودجه از وزارتخانه موفق عمل کنند.

وی افزود: ۵۰ درصد بودجه در وزارت راه است و ۷۰ درصد این مبلغ ملی است که با تلاش مدیران اختصاص داده می‌شود.

حاجی بابایی ادامه داد: هزینه کرد این مبالغ قطره‌ای از اعتبارات است که باید در استان بیشتر جذب و صرف شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: عدم اعتبار برای افراد توانا معنایی ندارد و در صورت عدم پیگیری و کوتاهی اعتبارات در جاهای دیگر هزینه می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی با تأکید بر اینکه در کشور پول کم نیست و برای هر پروژه‌ای بن‌بستی وجود ندارد، تصریح کرد: هم‌اکنون، همدان در مسیر شتابان با اجرای پروژه‌های عمرانی قرار گرفته اما اگر بخواهیم جایگاه استان را فرامنطقه ای ذکر کنیم باید بزرگ بیندیشیم.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: به زودی در این منطقه طرح‌های بزرگ خواهیم داشت که می‌تواند در روند پیشرفت توسعه استان بسیار تأثیرگذار باشد.

امیر خجسته دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز در ادامه با تأکید بر اجرای مطلوب طرح‌ها قبل از رویداد ۲۰۱۸ در همدان اظهار داشت: بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی علی‌رغم وجود تحریم‌ها نشان از قدرت ملت و دولت نظام جمهوری اسلامی است.

وی به پیگیری‌های مکرر و برگزاری جلسات در خصوص ضروریات ایجاد زیرگذر در استان اشاره کرد و افزود: امید است با ایجاد زیرگذرها و توسعه راه‌های استان، همدان جایگاه خود را به لحاظ پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین بیش از گذشته حفظ کند.

گفتنی است، کلنگ زنی و اجرای عملیات احداث زیرگذر (تقاطع غیر همسطح) سنگستان - سرخ‌آباد در محور همدان ملایر با مبلغ دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و سازمان راهداری امروز با حضور جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

نظر شما